ابتلای یک پنجم زندانیان در آمریکا به کرونا

ابتلای یک پنجم زندانیان در آمریکا به کرونا
دوشنبه 1 دی 1399 - 11:18

براساس بررسی‌های جدید انجام شده حدود ۲۰ درصد از زندانیان در امریکا به کرونا مبتلا شده‌اند.

العالم ـ آمریکا

به گزارش تارنمای هیل، براساس تحقیقات انجام شده توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس و "پروژه مارشال" مشخص شده است که بیش از ۲۷۵ هزار زندانی در سراسر آمریکا از زمان آغاز سال ۲۰۲۰ به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

همچنین نتایج این تحقیقات نشان می دهد که بیش از ۱۷ هزار زندانی در نتیجه ابتلا به این ویروس و عدم دسترسی به امور بهداشتی و پزشکی اولیه جان خود را از دست داده اند.

هومر ونترز یک مقام بهداشتی سابق جزیره ریکر در نیویورک اعلام کرد که وی شاهد بخش هایی بوده که زندانیان با علائم بیماری کووید ۱۹ بدون آزمایش دادن و یا عدم دریافت خدمات پزشکی در آنجا رفت و آمد داشته اند.

وی افزود: همچنان با زندان هایی مواجه هستیم که نه تنها مبتلایان به کرونا در آنجا آزمایش نشده اند، بلکه حتی خدمات درمانی و پزشکی نیز دریافت نمی‌کنند.

نتایج این تحقیقات همچنین نشان می دهد که در برخی از ایالت ها نرخ مبتلایان بسیار بیشتر از آمار اعلامی از هر پنج نفر یک مبتلا بوده است. در ایالت های آرکانزاس و کانزاس بیش از نیمی از زندانیان ایالتی و فدرال به کرونا مبتلا شده اند و بیشتر پرسنل این زندان ها با چالش مواجهه با ویروس کرونا دست‌وپنجه نرم می کنند.

در حالیکه توزیع دو واکسن تولیدی در آمریکا (واکسن های فایزر و مدرنا) در آمریکا آغاز شده است اما فقط چندین ایالت توزیع آنها را برای افراد زندانی در مرحله اولیه در اولویت قرار داده اند.

بیش از ۱۸ میلیون نفر در سراسر آمریکا به کرونا مبتلا شده اند که نزدیک به ۳۲۵ هزار فوتی داشته است.

آمریکا درحالی شاهد افزایش شیوع کرونا است که دولت ترامپ با توجه به عدم کسب پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ مهار روند کرونا در کشور را متوقف کرده و تنها بر ادعاهای شکل گیری تقلب در انتخابات متمرکز شده است.

به گزارش ایرنا، براساس نظرسنجی تازه ای در آمریکا و هم زمان با توزیع و تزریق سراسری نخستین محموله های واکسن کرونای تائید شده توسط دولت، شهروندان این کشور با وجود ابراز تمایل زیاد به تزریق این واکسن، در باره زمان دقیق دریافت آن اختلاف نظر دارند. در این میان سی ان ان گزارش داد که ترامپ تا زمانی که واکسن کرونا توسط تیم پزشکی کاخ سفید توصیه نشود، واکسن نمی زند. امتناع ترامپ از دریافت واکسن کرونا در حالی مطرح می شود که دکتر آنتونی فائوچی مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا به تازگی اعلام کرد که وی توصیه می کند هم ترامپ و هم پنس واکسن کرونا را دریافت کنند.

نشریه نیویورکر نیز اخیرا طی گزارشی تحت عنوان "تعداد پرستاران آمریکا رو به اتمام است" به شرایط نامساعد بیمارستان های آمریکا و کمبود کادر درمان در آنها پرداخت.

معاون رئیس جمهوری و رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند تا ایمن‌یودن آن را به مردم اطمینان دهند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها