سی ان ان: ترامپ به براندازی حکومت در آمریکا فکر می‌کند

سی ان ان: ترامپ به براندازی حکومت در آمریکا فکر می‌کند
دوشنبه 1 دی 1399 - 14:44

به دنبال به کار بردن عبارت «حکومت نظامی» از سوی دونالد ترامپ در صفحه توئیترش، شبکه خبری سی ان ان به نقل از یک مقام امنیتی سابق کاخ سفید گفت مفهوم پیام ترامپ برای هوادارانش این است که او به براندازی حکومت در آمریکا فکر می کند.

العالم ـ آمریکا

سی ان ان گزارش داد: دونالد ترامپ در جریان جلسه روز جمعه گذشته (۲۸ آذرماه) در کاخ سفید بحث برقراری حکومت نظامی را مطرح کرد و برخی از افراد حاضر دراین جلسه را وحشت زده ساخت، افرادی که طی چهار سال گذشته به شنیدن سخنان «غیردموکراتیک» و «فتنه جویانه» وی عادت دارند.

سی ان ان خاطرنشان کرد: در جریان این جلسه زمانی که برخی از مقامات ارشد کاخ سفید بحث هایی درباره فعال کردن مساله حکومت نظامی شنیدند، زنگ های خطر را برای رسانه های آمریکایی به صدا در آوردند.

این رسانه آمریکایی ادامه داد: مایکل فلین مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید که هفته گذشته در جریان مصاحبه با شبکه تلویزیونی «نیوزماکس» (NewsMax) به ترامپ برای باقی ماندن در قدرت اعمال حکومت نظامی را توصیه کرده بود برای حضور درجلسه جمعه گذشته (۳۰ آذرماه) به کاخ سفید دعوت شد.

تمارنمای شبکه سی ان ان می نویسد: هرچند ترامپ در توئیت خود با به کار بردن عبارت «حکومت نظامی» آنرا یک دروغ می داند اما دو مقام کاخ سفید مطلع ازجلسه روز جمعه به این شبکه گفتند که هرچند ترامپ این ایده را مورد تایید قرار نداد اما این طرح در آن جلسه به بحث گذاشته شد.

سی ان ان درادامه خاطرنشان کرد: با این حال حتی اشاره به عبارت حکومت نظامی می تواند آتش خشم بسیاری از هواداران ترامپ که معتقدند در نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا تقلب صورت گرفته، شعله ور سازد و از آن برداشت ایجاد آشوب و اغتشاش در آمریکا شود.

رئیس جمهوری آمریکا مجاز به اعمال حکومت نظامی است

«الیزابت نیومن» دستیار سابق مشاور امنیت ملی در دولت دونالد ترامپ درباره این نگرانی به سی ان ان گفت: توطئه افراد حامی ترامپ مبتنی بر قانون شورش مصوب سال ۱۸۰۷ میلادی (Insurrection Act of ۱۸۰۷) است که چنانچه در آمریکا شورش و قیامی که منتج به بلوا در این کشور شود، شخص ریاست جمهوری مجاز به اعمال حکومت نظامی است.

نیومن افزود: برای گروه های هوادارافراطی ترامپ ، شنیدن چنین عبارتی از سوی وی به منزله علامتی و دست آویزی است که به خیابانها بریزید و دست به اغتشاش بزنید.

وی که به گفته سی ان ان همچنین مشاور در گروه ضد ترامپ موسوم به «بایگدیگر به دفاع از دموکراسی بپردازیم» (anti-Donald Trump political group Defending Democracy Together) است به این شبکه خبری گفت: مفهومی که (این عبارت) برای گروه های افراطی آشوبگر هوادار ترامپ بویژه گرو های فرانژادپرست سفید پوست در بردارد، «تسریع» در سرنگون ساختن حکومت و دولت آمریکا دارد، این گروها بر این باورند که با ایجاد آشوب و اغتشاش در آمریکا رخدادن جنگ داخلی در آمریکا تسریع می شود.

نیومن خاطرنشان کرد، بنابراین، زمانی که چنین افراد و گروه هایی از رئیس جمهوری آمریکا می شنوند که وی از ایده اعمال حکومت نظامی استقبال می کند ، باید بطور قطع شاهد اقدامات آشوبگرانه برای آنکه (مکانیزم) قانون شورش توسط شخص رئیس جمهوری فعال شود؛ باشیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها