پشت پرده بازگشت صدها فریب‌‌خورده به صنعا

پشت پرده بازگشت صدها فریب‌‌خورده به صنعا
دوشنبه 1 دی 1399 - 19:24

طرف‌های ذی‌ربط در صنعا، پایتخت یمن از گروه جدیدی از شبه‌نظامیان فریب‌خورده که به عنوان مزدور ائتلاف متجاوز سعودی می‌جنگیدند، استقبال کرده‌اند و گزارش‌ها حاکی‌ست که شمار فریب‌خورده‌هایی که به صنعا بازمی‌گردند طی روزهای اخیر افزایش یافته و همگی مشمول عفو عمومی شده‌اند.

العالم- یمن

مرکز ملی بازگشتگان در صنعا، روز گذشته میزبان 10 تن از فریب خورگان از جمله "محمد سعید غالب"، فرمانده گردان دوم موسوم به "گردان الحزم" در منطقه "مجازه" در عسیر بود.

در مراسم پذیرش این افراد، سرتیپ "عابد الثور"، معون اداره ارشاد روحی نیروهای مسلح گفت که در سایه رشد و پیشرفت کیفی ارتش و کمیته های مردمی در زمینه های مختلف نظامی اعم از آموزش و تسلیحات، اشغالگران و مزدوران هرگز به اهداف و مطامع توسعه طلبانه خود نخواهند رسید.

این بازگشت گروهی صصدها فریب‌خورده به صنعا به دلایلی از جمله شکنجه در اردوگاه‌های نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی و نیز استقبال دولت نجات ملی در صنعا و حسن تعامل با این شبه‌نظامیان همچنان ادامه خواهد یافت.

به گفته ناظران، این تحول موفقیتی دیگر برای صنعا محسوب می‌شود و نشان‌دهنده قدرت آن در مدیریت پرونده نظامی است و برخی این تحول را به شکست‌های میدانی ائتلاف متجاوز و مزدورانش و نیز دست شستن ریاض از مزدوران تحت حمایت خود نسبت می‌دهند.

پربیننده ترین خبرها