کوشنر پیام نتانیاهو را به پادشاه مراکش می‌رساند

کوشنر پیام نتانیاهو را به پادشاه مراکش می‌رساند
دوشنبه 1 دی 1399 - 19:21

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از تصمیم پادشاه مراکش درباره صلح با تل‌آویو که آن را "شجاعانه و تاریخی" خواند، تقدیر کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنفرانس خبری مشترک با جارد کوشنر، مشاور ارشد و داماد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا که امروز وارد سرزمین‌های اشغالی شد در اشاره به توافقنامه صلح بین دو طرف خطاب به کوشنر گفت: سلام و و درود من و مردم اسرائیل را به ملک محمد ششم، پادشاه مراکش به دلیل تصمیم شجاعانه و تاریخی‌اش که تحت رهبری ترامپ و نقش مهم آن در تحقق این مساله اتخاذ کرد، برسانید.

کوشنر قرار است به همراه هیئت اسرائیلی به مراکش نیز سفر کند.

در دهم ماه جاری میلادی مراکش به قطار سازشی پیوست که امارات بعد از دهه‌ها رکود آن را احیا کرد.

نتانیاهو در این باره تاکید کرد: توافقنامه ابراهیم تاثیر مهمی بر منطقه دارد. این توافقنامه‌ها نحوه انتخاب زندگی و صلح را به جای درگیری و دشمنی به جهان و کل خاورمیانه نشان دادند.

او افزود، طی چند ماه اخیر چهار کشور عربی زندگی و صلح را به جای درگیری و دشمنی انتخاب کردند و کشورهای عربی بیشتری با ادامه توسعه حلقه صلح به این لیست افزوده‌ خواهند شد.

قرار است که سه‌شنبه هیئت اسرائیلی و آمریکایی در پروازی مستقیم از تل‌آویو به رباط بروند تا مقدمات امضای توافقنامه صلح بین مراکش و رژیم صهیونیستی را فراهم کنند.

در این باره یک مسؤول آمریکایی به العین الاخباریه گفت، هیئت اسرائیلی به ریاست مئیر بن شبات، رئیس امنیت داخلی این رژیم به مراکش خواهد رفت.

اما هیئت آمریکایی به ریاست کوشنر و مقامات دیگر از جمله دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در اراضی اشغالی به مراکش می‌رود.

کوشنر تاکید کرد: تصمیمات دونالد ترامپ منجر به تغییرات ریشه‌ای در منطقه عربی شده است.

کوشنر اظهار کرد: نتیجه صلح برای سال‌های طولانی باقی خواهند ماند.

مشاور ترامپ تصریح کرد: توافقنامه صلح در صورتی‌که کشورها به منافع مشترک خود نگاه کنند ادامه خواهد یافت و امارات مهمترین کشور برای اسرائیلی‌ها خواهد بود.

او اظهار کرد: توافقات صلح که محققش کردیم بذرهایی هستند که زندگی وثمری خواهند داد.

کوشنر تاکید کرد: توافقنامه‌ صلح را تنها زمانی می‌توان محقق کرد که دو دولت روی منافع مشترک تحقق می‌کنند و تصمیمات مهمی برای دو طرف لحاظ خواهند کرد.

این مقام آمریکا اظهار کرد: تغییر منطقه‌ای رسما آغاز شده و اسرائیل ابتدا با امارات به صلح رسید،‌ سپس با بحرین و سپس با کوزوو،‌ صربستان،‌ سودان و اکنون مراکش.

وی اضافه کرد: ما باید نوشتن فصول جدید را ادامه دهیم، نه بازگشت به افکار قدیمی شکست خورده و جهان به سرعت و برای بهتر شدن تغییر می‌کند.

کوشنر تاکید کرد: اکنون امارات مهمترین مقصد اسرائیلی‌هاست و عربستان اجازه می‌دهد هواپیماهای اسرائیلی از حریم هوایی‌اش عبور کنند و بحرین رستوران‌هایش را باز می‌کند و مراکش الان تاریخ یهود را به عنوان جزئی از شیوه‌های آموزشی معرفی می‌کند.

پربیننده ترین خبرها