واکنش سوریه به بیانیه اخیر وزارت خارجه آمریکا در باره ادامه تحریم ها/ دمشق: گرفتاری مردم سوریه نتیجه تروریسم مورد حمایت آمریکاست

واکنش سوریه به بیانیه اخیر وزارت خارجه آمریکا در باره ادامه تحریم ها/ دمشق: گرفتاری مردم سوریه نتیجه تروریسم مورد حمایت آمریکاست
دوشنبه 1 دی 1399 - 22:09

وزارت امور خارجه سوریه در واکنش به بیانیه اخیر وزارت خارجه آمریکا در باره ادامه تحریم ها، خاطرنشان کرد، مشکلات و گرفتاری های مردم سوریه نتیجه مستقیم تروریسم مورد حمایت آمریکا است.

العالم ـ سوریه

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه روز دوشنبه در بیانیه ای تاکید کرد: رنجی که سوری ها متحمل شده اند، نتیجه مستقیم تروریسم مورد حمایت آمریکا و اقدام های تحمیلی و ظالمانه ای است که زندگی و معیشت مردم سوریه را تحت تاثیر قرار می دهد.

یک منبع رسمی در گفت و گو با سانا، این گونه اقدام ها را نقض آشکار مبانی حقوق بین الملل و جنایت جنگی بر شمرد و مسئولان آمریکایی را در قبال چنین رفتارهای غیرانسانی سزاوار مجازات دانست.

این منبع افزود: جمهوری عربی سوریه از بیانیه وزارت خارجه آمریکا در باره ادامه تحریم ها علیه سوریه شگفت زده شده است، بیانیه ای که نوعی از هم گسیختگی کامل واقعیت دولت ایالات متحده را نشان می دهد و این وزارتخانه از واژه هایی مغایر با حقایق استفاده کرده و این موضوع به بِرَندی برای دشمنی آمریکا با سوریه تبدیل شده است.

وی یادآورشد: دولت آمریکا باید بداند که تعرض به سوریه در برابر پایداری مردم این کشور با شکست حتمی روبه می شود و سرنوشت آینده سوریه حق انحصاری مردم این کشور است و در این زمینه برای آمریکا یاغیره هیچ نقش وجود نخواهد داشت.

بیانیه امروز سوریه واکنشی به بیانیه اخیر وزارت خارجه آمریکا در باره ادامه تحریم علیه دمشق است.

آمریکا روز یکشنبه در سالروز امضای تحریم های موسوم به «سزار» علیه سوریه اعلام کرد تا زمانی که دولت دمشق شروط واشنگتن در خصوص حل و فصل بحران موجود را نپذیرد، تحریم ها ادامه دارد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها