بایدن واکسن کرونا زد

بایدن واکسن کرونا زد
سه شنبه 2 دی 1399 - 08:22

رئیس‌جمهور آمریکا واکسن کرونا را دریافت کرد.

العالم - آمریکا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب ایالات متحده، نخستین دوز واکسن کرونا را مقابل دوربین‌های تلویزیونی به منظور جلب اعتماد عمومی به ایمنی آن دریافت کرد.

بایدن گفته است اولویت دولت او مبارزه با ویروس کرونا خواهد بود که تاکنون بیش از ۳۱۵ هزار آمریکایی را به کام مرگ کشانده و بیش از ۱۷.۵ میلیون نفر را نیز در سراسر کشور مبتلا ساخته است.

رئیس جمهور منتخب ایالات متحده با ۷۸ سال سن در گروه افراد پرریسکی قرار دارد که طی فرایند واکسیناسیون عمومی به آنها اولویت داده می‌شود.

چالش مهم دولت بایدن توزیع واکسن کرونا در میان صدها میلیون آمریکایی و تشویق آن دسته از مردم به انجام واکسیناسیون است که نگرانند ایمنی واکسن فدای ملاحظات سیاسی شده باشد تا زودتر تولید شود.

بایدن پس از دریافت نخستین دوز واکسن کرونا که ساخت شرکت فایزر است، کارکنان بخش درمان را «قهرمان» نامید. او گفت: «من این واکسیناسیون را انجام می‌دهم که به مردم نشان دهم باید آماده باشند که هر زمان واکسن در دسترس بود از آن استفاده کنند.»

اما وی تصریح کرد که توزیع واکسن در میان مردم طول خواهد کشید و طی این مدت مردم باید به کارشناسان بهداشتی و پزشکی گوش دهند و در صورت امکان در دوره تعطیلات از سفر خودداری کنند.

او ضمن ارج نهادن به کار دانشمندانی که در تهیه این واکسن دخالت داشته‌اند، گفت: «به نظرم دولت [ترامپ] نیز تا حدی شایسته تحسین است که توانست با برنامه سریع خود این کار را به سرانجام برساند.»

کاملا هریس، معاون رئیس جمهور منتخب ایالات متحده، نیز احتمالا هفته آینده اولین دوز واکسن خود را دریافت می‌کند.

پربیننده ترین خبرها