العامری: تحقیقات قضایی درباره ترور شهیدان سلیمانی و المهندس ادامه دارد

العامری: تحقیقات قضایی درباره ترور شهیدان سلیمانی و المهندس ادامه دارد
سه شنبه 2 دی 1399 - 13:33

رئیس ائتلاف «الفتح» عراق از ادامه تحقیقات قضایی درباره ترور فرماندهان شهید سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس و «ابومهدی المهندس» معاون رئیس الحشد الشعبی عراق خبر داد.

العالم - عراق

«هادی العامری» رئیس ائتلاف «الفتح» عراق امروز (سه شنبه) گفت: وفاداری به خون شهیدان ما و تکمیل پاسداری از حاکمیت کشور ایجاب می کند که دولت عراق به وعده های خود برای جدول بندی اخراج نیروهای آمریکایی عمل کند.

وی افزود: اخراج اشغالگر آمریکایی به نفع تحقق حاکمیت ملی و پایه ریزی کشوری عادل است که می تواند به انسان خدمت کند.

العامری که با سایت المعلومه عراق گفت وگو می کرد، درباره تحقیقات ترور شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس تصریح کرد: دستگاه قضایی عراق همچنان درخصوص پرونده ترور فرماندهان شهید تحقیق می کند.

به نوشته المعلومه، رئیس ائتلاف الفتح عراق جزئیاتی درباره تحقیقات ارایه نکرد.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک از پهپادهای ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.

در پیامد این اقدام تروریستی کاخ سفید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه چندین فروند موشک بالستیک را به سمت پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در استان «الانبار» عراق شلیک کرد.

در پی این موشک باران، پنتاگون در چندین مرحله و به صورت تدریجی اعلام کرد که تعداد ۱۱۰ نفر از نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد دچار آسیب مغزی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

این جنایت پلید آمریکا علیه فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس باعث شد که نمایندگان منتخب مردم عراق در پارلمان این کشور مصوبه اخراج نیروهای بیگانه از کشورشان را تصویب کنند تا مرحله دیگری از مبارزه مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا آغاز شود.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها