عراق

تدارک بزرگداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی و المهندس با شعار «شهادت و حاکمیت»

تدارک بزرگداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی و المهندس با شعار «شهادت و حاکمیت»
چهارشنبه 3 دی 1399 - 12:24

در آستانه نخستین سالروز شهادت فرماندهان شهید سردار سلیمانی و المهندس در پایتخت عراق علاوه بر نهادهای رسمی و دولتی، گروه‌های مختلف مردمی نیز برای تقدییر از این شهدا و تاکید بر ادامه راه آنها آماده می‌شوند.

العالم - ایران

در آستانه نخستین سالگرد شهادت سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» معاون رئیس سازمان الحشد‌الشعبی به دست تروریست‌های آمریکایی در جاده فرودگاه بغداد، خیابان‌های مختلفی در سراسر عراق مزین به بیلبوردهای بزرگ از این شهدا شده‌اند و در استانهای مختلف مراسم‌های یادبود و بزرگداشت این شهدا برگزار شده و خواهد شد و هماهنگی‌ها و تدارکات برای این امر همچنان ادامه دارد.

به گفته برخی مقامات در سازمان الحشد الشعبی عراق تا پایان ماه جاری میلادی در سراسر عراق، در این زمینه چندین مراسم در دو بخش رسمی و مردمی تدارک دیده شده است. شعار «شهادت و حاکمیت» نیز به عنوان شعار اصلی اولین سالروز بزرگداشت فرماندهان شهید انتخاب شده تا بر ضرورت اخراج اشغالگران و بازپس‌گرفتن حاکمیت عراق تاکید شود.

سه روز پیش نیز بزرگترین پلاکارد از شهیدان سلیمانی و المهندس در بصره عراق به مناسبت ایام سالگرد شهادت این دو فرمانده بزرگ جبهه مقاومت نصب شد که طول آن بالغ بر هشت متر بود.

آماده سازی مراسم سالگرد

جمعه پیش یک مراسم به مناسبت سومین سالگرد پیروزی عراق بر گروه تروریستی داعش و اولین سالگرد شهادت فرماندهان مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در بصره برگزار شد که طی آن شماری از نمایندگان گروه‌های مختلف عراقی حضور یافتند و سخنرانی کردند.

شنبه پیش، پارلمان عراق میزبان مراسم یادبود شهادت فرماندهان مقاومت شد و شمار زیادی از مقامات سیاسی بلندپایه این کشور در آن حضور یافتنىد و ضمن تمجید از فداکاری‌های این رهبران بر ضرورت ادامه راه آنها و اجرای مصوبه پارلمان مبنی بر اخراج اشغالگران آمریکایی تاکید کردند.

مراسم بزرگداشت فرماندهان مقاومت در استان ذی‌قار

مراسم بزرگداشت فرماندهان مقاومت در استان ذی‌قاردر شبکه‌های اجتماعی تصاویری از راهپیمایی عصر دیروز در منطقه «سوق الشیخ» در «الناصریه» مرکز استان ذی‌قار واقع در جنوب عراق منتشر شده است. حاضران در این راهپیمایی مردمی با در دست داشتن تصاویر شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و پرچمهای الحشد الشعبی از فداکاریهای آنها تقدیر کردند.

کمپین رسانه‌ای الحشدالشعبی ویژه یادبود فرماندهان مقاومت

پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان «الحشدالشعبی» عراق از راه‌اندازی یک کمپین رسانه‌ای ویژه مراسم نخستین سالگرد بزرگداشت فرماندهان پیروزی، خبر داد.

اداره اطلاع‌رسانی الحشد الشعبی اعلام کرد که همزمان با سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی (شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس)، این کمپین رسانه‌ای راه‌اندازی شد و رسما فعالیت خود را برای پوشش و پشتیبانی فعالیت‌های رسمی و مردمی و نیز برنامه‌های تبلیغاتی و هنری آغاز کرد.

بنا بر این گزارش، مراسم‌ها و یادبودهایی که قرار است برگزار شود، تحت شعار «شهادت و حاکمیت» خواهد بود و کلیه راهپیمایی‌ها، مراسم‌ها و فعالیت‌های فرهنگی با هماهنگی و همکاری سازمان‌ها و موسسات رسمی، دینی، اجتماعی، هیأت‌های دیپلماتیک در داخل و خارج کشور صورت خواهد گرفت.

در ادامه این گزارش آمده است که این کمپین هماهنگی بالایی با رسانه‌های بین‌المللی و عراقی برای پوشش اخبار پس از اطلاع‌رسانی درباره برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و در اختیار قراردادن جدولهای زمانی و مکانی مشخص برقرار خواهد کرد.

نشست هماهنگی فرماندهی عملیات‌ الحشد و نیروهای حفظ قانون

مرکز اطلاع‌رسانی سازمان الحشد الشعبی با انتشار بیانیه‌ای از نشست «حسن الدلفی» مسئول ارتباطات در فرماندهی عملیات این سازمان و هیأت همراهش با سرتیپ«جواد کاظم الدراجی» فرمانده نیروهای حفظ قانون برای انجام هماهنگی‌های لازم در زمینه مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت این فرماندهان مقاومت خبر داد.

بنا بر این گزارش، در این دیدار درباره همکاری و هماهنگی مشترک در زمینه فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده برای این مراسم بزرگداشت رایزنی شد. بررسی وضعیت امنیتی و گفت‌وگو درباره شیوه‌های تقویت همکاری‌های نظامی و هماهنگی‌های مشترک میان الحشدالشعبی و نیروهای حفظ قانون از دیگر محورهای این دیدار بود.

دوشنبه پیش نیز ««حسین السماحی» فرمانده ستاد عملیات بغداد در سازمان الحشد الشعبی، سرلشکر «قیس المحمداوی» فرمانده ستاد عملیات بغداد و سرلشکر «حسن خنجر الزونی» مدیر بخش کنترل و ایست و بازرسی و امور جاده‌های پایتخت عراق نشست مشترکی را برای هماهنگی برگزاری مراسم گرامیداشت شهادت فرماندهان مقاومت برگزار کردند.

۱۳ دی ماه سال گذشته آمریکا در اقدامی تروریستی سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را در بغداد به شهادت رساند. به دنبال این ترور، پارلمان عراق طرح اخراج نظامیان آمریکایی از عراق را تصویب کرد و اکنون سراسر عراق خود را برای بزرگداشت یاد این شهدا در نخستین سالگرد شهادتشان آماده می‌کند.

«ابوضیاء الصغیر» مسئول دفاتر الحشد الشعبی در استان های عراق چند روز پیش در گفت‌وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) جزئیاتی از برنامه‌های نخستین سالروز بزرگداشت این فرماندهان شهید در دو سطح مردمی و رسمی ارائه کرد و گفت: مهمترین برنامه تدارک دیده شده برای بزرگداشت سالروز شهادت فرماندهان پیروزی بر تروریسم، راهپیمایی میلیونی مردمی در بغداد است که طی آن بر اخراج فوری نیروهای آمریکایی از خاک عراق تاکید خواهد شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها