واکنش کاربران سوری به تحریم‌های جدید شیطانی

واکنش کاربران سوری به تحریم‌های جدید شیطانی
چهارشنبه 3 دی 1399 - 13:26

کاربران شبکه‌های اجتماعی و فعالان به‌ویژه در سوریه به تصمیم دولت آمریکا مبنی بر اعمال تحریم‌های جدید به شخصیت‌ها و نهادها سوریه، از جمله همسر رئیس‌جمهوری این کشور و چهار تن از اعضای خانواده‌اش واکنش نشان داده‌اند.

العالم- داغ‌های مجازی

در ادامه سیاست‌های خصمانه علیه دمشق، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز گذشته از وضع تحریم‌هایی علیه شخصیت‌ها و 10 نهاد سوریه از جمله بانک مرکزی خبر داد. فرستاده ویژه آمریکا در امور سوریه نیز از تحریم‌های جدید علیه سوریه خبر داد که شامل "اسماء الاسد" بانوی اول و موسساتی از جمله بانک مرکزی است.

"مایک پمپئو" وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد، واشنگتن تحریم‌هایی را علیه 18 فرد و یک موسسه به دلیل "حمایت از ماشین جنگی نظام سوریه و مانع‌تراشی در برابر تلاش‌های صورت‌گرفته برای پایان دادن به جنگ در سوریه" وضع کرد.

پیشتر نیز سفارت غیر مستقر آمریکا در سوریه در سالروز امضای تحریم موسوم به "سزار" علیه دولت دمشق، مدعی شد تا زمانی که دولت سوریه شروط آمریکا در خصوص حل و فصل بحران را نپذیرد، تحریم‌ها ادامه خواهد یافت.

در واکنش به این تحریم‌ها، کاربران سوری در شبکه‌های اجتماعی هشتگ‌هایی را ایجاد و طی آن تأکید کردند که آمریکا با این تحریم‌ها هرگز نمی‌تواند اهداف خود را برای هدف قرار دادن ملت سوریه و نابود کردن این کشور و سرقت منابع طبیعی و ثروت‌های آن محقق سازند و بلکه مقاومت اسطوره‌ای ملت و دولت سوریه این تحریم‌های آمریکایی را بی‌اثر خواهد کرد.

آنها تأکید کردند، درج نام بانوی اول سوریه در فهرست تحریم‌های مدال افتخاری برای او محسوب می‌شود.

کاربری به نام " fadi joun" در حساب کاربری خود در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا علیه سوریه نوشته است: "آمریکای ابرقدرت تحریم‌هایی را علیه همسر اسد وضع می‌کند. آنها ضعیف، وقیح و ناتوان هستند. اسد ای محور مقاومت، تو چه بزرگواری. #بر اسماء الاسد درود و تحیت باد."

"ابو محمد" نیز ضمن انتقاد از سیاست تحریم دولت آمریکا، نوشته است: "ما در زمان بی‌قانونی به‌سر می‌بریم. هر کسی که از کشورش دفاع کند یا تروریست است یا تحریم می‌شود. و اگر شخصی پیشنهاد آمریکا را ردّ کند تحریم می‌شود. قانون جنگل حاکم گشته است و همگان باید منتظر فاجعه‌ای باشند تا زمانی‌که کشورها تحریم‌هایی را علیه کشورهای دیگر وضع کنند در وضعیت بی‌قانونی خواهیم ماند."

"حامد ابو باقر" نیز توییت کرده و نوشته است: "شخص احمقی مانند ترامپ سرنوشت جهان را تعیین و تحریم‌های ظالمانه‌ای را علیه کشورها و شخصیت‌هایی وضع می‌کند. آیا بهتر نیست کشورها درباره تحریم آمریکا توافق کنند. چرا که تصمیمات ظالمانه آن ملت‌ها را متضرر می‌کند. وجدان جهانیان کجاست؟ انسانیت کجا رفته است که کودکان یمنی از گرسنگی و با موشک‌های آل سعود می‌میرند؟!"

"Yassine" نیز نوشته است: "وزارت خارجه آمریکا اسماء الاسد را تحریم می‌کند چرا که به زعم آن، او در مسیر تلاش‌ها برای حل سیاسی بحران سنگ‌اندازی می‌کند... آنها با زنان مبارزه می‌کنند."

حساب کاربری "شباب حزب‌الله/لبنان" نیز نوشته است: "تحریم‌های دولت آمریکا علیه بانو اسماء الاسد. بانوی مقاومت در جمهوری مقاومت# اسماء- الاسد."

کاربر دیگری به نام "abass hemedeh " در حساب کاربری خود نوشته است: "مقاومت، مقاومت، مقاومت، هر كاری كه انجام می‌دهید، و هر اندازه توطئه کنید و تحریم‌هایی اعمال کنید، ما به عهدمان با مقاومت و با سید آن، سید حسن نصرالله پایبند می‌مانیم."

" Zaynab Moussawy" نیز در واکنش به این تحریم‌ها نوشته است: "فرشته زمین در فهرست تحریم‌های شیطانی!. این در نوع خودش مدال افتخار و شرف است# بانوی اول."

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها