ترامپ تحریم سوریه را خانوادگی کرد!

ترامپ تحریم سوریه را خانوادگی کرد!
سه شنبه 2 دی 1399 - 21:44

العالم _ آمریکا

خبر:

در سالروز اعمال تحریم های آمریکایی موسوم به سزار امروز 7شخص و 10 نهاد به لیست تحریم شدگان در سوریه افزوده شدند.

تحلیل:

- در میان اسامی جدید تحریم شدگان سوری توسط امریکا هم نام 4 نفر از خانواده اسما الاسد همسر رییس جمهور سوریه به چشم میخورد و هم نام مدیر دفتر پیگیری در دفتر ریاست جمهوری سوریه (مسئول پیگیری پرونده های فساد مالی) و همسر ایشان (نماینده دمشق در پارلمان) و از بین مهمترین نهادهای تحریم شده بانک مرکزی این کشور بود. این اقدام قبل از هر چیز نشان می دهد زمانبندی تخیلی دولت ترامپ برای اثرگذاری تحریم های موسوم به سزار مطابق محاسبات پیش نرفته و همچنان ملت و دولت سوریه بر سر مواضع ملی میهنی خود هستند. بدیهی است آمریکا با خانوادگی کردن مساله تحریم ها و همچنین برجسته کردن ابعاد اقتصادی آن بر آن است تا میزان جدیت خود را در جبران ناکامی های 9 ساله اش در سوریه و حتی در آخرین روزهای عمر ترامپ نشان دهد.

- طی یکسال گذشته حملات مکرر اسرائیل به سوریه به عنوان چاشنی تحریم در شدید ترین سطح اعمال شد اما نتوانست در فلج کردن دولت و ملت سوریه توفیقی حاصل کند. درهمین فرصت زمانی برخی از کشورها به شکلی ویژه برقرای مناسبات با سوریه را در دستور کار قرار دادند.

- در همین حال و اخیرا در کنگره امریکا طرحی تدوین شد که بزعم خود مشروعیت نظام سوریه و شخص رییس جمهور را هدف اصلی خود معرفی می کرد. این طرح که همچنان در دستور کار قراردارد شاهدی دیگر برناکامی امریکا در دشمنی 9ساله باسوریه را ارائه کرد.

- برخلاف ادعای وزارت خزانه داری امریکا که گفته است افراد و نهادهای سوری جدیدا تحریم شده در تامین سلاح برای این کشور نقش آفرین بوده اند! به نظر می رسد علت تحریم های اخیر را بتوان در گفته چند روز پیش فیصل مقداد وزیرخارجه سوریه جستجو کرد. مقداد در موضعی قاطع چند روز پیش رسما اعلام کرد انتخابات ریاست جمهوری سوریه در موعد مقرر بر اساس قانون اساسی حالی تا اینکه قانون اساسی جدید تدوین بشود با تاکید روی اینکه هیچ ارتباطی بین موعد انتخابات و موفقیت کار کمیته قانون اساسی وجود نخواهد داشت. این یعنی انکه ملت سوریه و نظام این کشور منطبق بر قانون و بدون ملاحظات و مداخلات خارجی راه خود را خواهند رفت.

پربیننده ترین خبرها