صنعاء: جنایت عربستان در تعطیلی فرودگاه صنعاء ۸۰ هزار زن و کودک یمنی را کشته است

صنعاء: جنایت عربستان در تعطیلی فرودگاه صنعاء ۸۰ هزار زن و کودک یمنی را کشته است
چهارشنبه 3 دی 1399 - 14:49

وزیر حمل‌ونقل دولت نجات ملی یمن تأکید کرد که بیش از ۸۰ هزار زن و کودک به دلیل استمرار تعطیلی فرودگاه بین‌المللی صنعاء جان خود را از دست داده‌اند.

العالم - یمن

سرتیپ «زکریا الشامی» وزیر حمل‌ونقل دولت نجات ملی یمن امروز چهارشنبه گفت که «جنایت تعطیلی فرودگاه صنعاء که به دستور وزارت دفاع عربستان سعودی انجام شد، حقوق انسانی را زیرپا گذاشته و نقض صریح معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی است».

الشامی در مراسمی که به همت وزارت حمل‌ونقل و پویش بین‌المللی برای رفع محاصره صنعاء برگزار شد، افزود که «بیش از ۸۰ هزار زن و کودک یمنی در نتیجه استمرار تعطیلی فرودگاه بین‌المللی صنعاء جان خود را از دست داده‌اند».

طبق گزارش وبگاه «المسیره»، وزیر حمل‌ونقل دولت نجات ملی یمن تصریح کرد که ۵۴ هزار یمنی مبتلا به بیماری‌های مزمن و افرادی که نیاز مبرم به سفر درمانی دارند، به دلیل تعطیلی فرودگاه صنعاء نتوانستند سفر کنند و چهار میلیون تبعه خارجی نیز نتوانسته‌اند به یمن بازگردند.

وزیر حمل‌ونقل دولت نجات ملی یمن همچنین گفت: هر روزی که از تعطیلی فرودگاه صنعاء می‌گذرد، چهره قبیح ائتلاف متجاوز و سازمان‌های بین‌المللی که اهمیتی به حقوق شهروندان در یمن نمی‌دهند، بیشتر آشکار می‌شود.

وی افزود: هر دقیقه‌ای از تعطیلی فرودگاه صنعاء می‌گذرد، شمار زیادی از کودکان و افراد مبتلا به بیماری مزمن در نتیجه حملات ائتلاف متجاوز جان خود را از دست می‌دهند.

فارس

پربیننده ترین خبرها