در پی اظهاراتش درباره اصل و تبار عربها؛

درخواست ها برای بی توجهی به اظهارات ضاحی خلفان

درخواست ها برای بی توجهی به اظهارات ضاحی خلفان
چهارشنبه 3 دی 1399 - 21:23

درست است که پایگاه های الکترونیکی پیشتر سخنان ضاحی خلفان رئیس پلیس دبی را پس از آنکه در یک نشست مطبوعاتی از جنایت ترور شهید محمود مبحوح عضو جنبش حماس در یکی از هتل های دبی به دست موساد سخن گفت و به شهرت رسید، نقل می کنند، اما پس از آنکه مشخص شد که این مرد از یک نارسایی ذهنی رنج می برد و هذیان می گوید، دیگر بسیاری از پایگاه ها از نقل اظهاراتش و توییت هایش امتناع می کنند و پایگاه های دیگری از سر تمسخر سخنانش را نقل می کردند.

العالم ـ امارات

خلفان بارها رژیم اشغالگر را حتی قبل از سازش می ستود و به نزدیکی نسبش به یهودیان افتخار می کرد و می گفت یهودیان برادرانش هستند و همواره حماس و جهاد اسلامی وحزب الله را مورد حمله و انتقاد قرار می داد و از ارتش رژیم صهیونیستی که در حال جنگ با این گروهها بود، دفاع می کرد. او همچنین به ائتلاف و هماهنگی با رژیم صهیونیستی علیه ایران می بالید و از سازش با صهیونیستها، حتی پیش از اعلام سازش رسمی امارات با رژیم اشغالگر، به شدت دفاع می کرد. خلفان همچنین از ترامپ و سیاست های خصمانه اش علیه فلسطینی ها نیز دفاع می کرد و خواهان پیوستن "اسراییل" به اتحادیه عرب بود و از فلسطینی ها دعوت می کرد تا شهروندانی در "دولت اسراییل" باشند و از اینکه کشوری داشته باشند، صرف نظر کنند. تمام این توییت ها ضاحی خلفان را به دلقکی تبدیل کرد به رغم آنکه سمت ریاست پلیس دبی را به عهده دارد.

اما آخرین توییت خلفان مبنی بر آنکه "اگر اصل و نسب عربها به یمن بازمی گردد، من از انتساب به عرب تبرئه می جویم"، سبب شد تا بی تردید مشخص شود که این مرد "رسما دیوانه" است. برخی از پسران زاید از او به عنوان ابزار و وسیله ای برای رساندن پیام خود به طرفهایی که با آنها خصومت دارند، استفاده می کنند که در راس آنها ایران و عراق وسوریه و گروههای مقاومت هستند و این طرفها همان هایی هستند که رژیم صهیونیستی نیز با آنها سردشمنی دارد.

برخی اظهارات خلفان را تبرئه جستن از عربها تلقی کردند و نوعی اعتراض صریح خلفان به اینکه عرب نیست. خلفان البته با تبدیل شدن به بوقی برای سازش با صهیونیستها درواقع بر عرب نبودنش تاکید کرده بود. او به سگ نگهبان مراکز فسق و فجور اسراییلی ها در دبی تبدیل شده و این ماموریت کثیف را فقط کسی انجام می دهد که از عربیت و دین و شرف تهی باشد.

اکثریت در پست بودن اصل و نسب خلفان شک و تردیدی ندارند؛ زیرا سخنانش بسیار خفت بار و ننگین و خجالت آور است. این سخنان نمی تواند از سوی شخصی با اصل و نسب مطرح شود. اینک درخواست هایی برای بی توجهی و نادیده گرفتن این مرد نادان مطرح شده است تا فرصتی برای بهره برداری برخی طرفها از خلفان برای ارسال پیام هایشان باقی نماند. این طرفها بی تردید به بن زاید و موساد مرتبط هستند و سخنانش درباره یمن و اصل و نسب عربها فقط حاکی از کینه توزی بن زاید پس از شکست سنگینش از مردان اصیل عرب یمن است.

پربیننده ترین خبرها