ترامپ و رستاخیز مجرمان، بن سلمان و بلک واتر!

ترامپ و رستاخیز مجرمان، بن سلمان و بلک واتر!
پنج‌شنبه 4 دی 1399 - 11:52

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفته است اگر ترامپ نخواهد شکست را بپذیرد، مویش را می گیرم از کاخ سفید بیرون می اندازم. این جمله از عمق و شدت نگرانی سران رده بالای این کشور در قبال خودسری ترامپ و مقاومت او در برابر پذیرش شکست و کناره گیری از قدرت پرده برمی دارد.  

العالم - تحلیل روز

نگرانی ها پس از آن شدت گرفته است که رودی جولیانی، وکیل ترامپ از دولت فدرال این کشور خواسته است سیستم های شرکت "دومینیون" برای شمارش آرا را به طور غیر قانونی تصاحب کند. ترامپ نیز سیدنی پاول، - وکیلی که تئوری توطئه را مطرح کرده است – را به عنوان بازرس ویژه خود در پرونده تقلب در انتخابات منصوب کرده است. به تازگی نیز نشستی در کاخ سفید با حضور مایکل فلین، مشاور سابق امنیت ملی برگزار شده بود. شرکت کنندگان در این نشست، درباره برقراری حکومت نظامی بحث و گفتگو کرده اند.

اگر ترامپ دستور آزادی شمار زیادی از مجرمان و قاتلان و افراد خطرناک را که برخی محکوم به حبس ابد شده اند را صادر نمی کرد شاید می شد این خبرهای جسته و گریخته را که از این نشست ها به بیرون درز می کند، نشنیده گرفت. همه شواهد حکایت از آن دارد که ترامپ سرگرم تدارک حرکتی است و برای این حرکت نیاز به سربازان وفادار و سرسپرده ای دارد که در صورت سرپیچی از انتقال قدرت، حاضرند به خاطر او جان خود را فدا کنند.

ترامپ طی چند روز گذشته فرمان عفو ده ها مجرم را صادر کرده است؛ از جمله کسانی که مشمول فرمان ترامپ شده اند عبارتند از: چهار تن از مأموران شرکت آمریکایی "بلک واتر" که به جرم ارتکاب جنایت قتل و کشتار 17 غیر نظامی در عراق از جمله چند کودک و مجروح کردن بیش از 20 نفر دیگر در میدان النسور بغداد در سال 2007 محکوم شده اند، الکس فان در زوات، - که در جریان تحقیقات رابرت مولر درباره مداخله روسیه در انتخابات آمریکا مجرم شناخته شد –، "دنکان هانتر" – نماینده جمهوری خواه که به عرب ستیزی و مسلمان ستیزی معروف است – و یک نماینده جمهوری خواه دیگر به نام کریس کالینز – که به سوءاستفاده از اطلاعات محرمانه کنگره برای کلاهبرداری و فریب دفتر تحقیقات فدرال اعتراف کرده است-. در این فرمان مدت زندان "استیو استاکمن"، نماینده سابق جمهوری خواه کاهش یافت. وی به جرم پولشویی و توطئه و کلاهبرداری از سازمان های خیریه محکوم شناخته شد. همچنین مجازات 5 نفر دیگر که به جرایم غیر سیاسی محکوم شده بودند، کاهش یافت. هدف ترامپ از صدور چنین فرمانی، بسیج همه قاتلان و گردآوری آنها در کنار خود برای روز مباداست. وی پیشتر نیز مایکل فلین، مشاور سابق امنیت ملی را آزاد کرده بود و این شخص هم اکنون در کنار وی در حال مبارزه است و برای برقراری حکومت نظامی و تغییر نتیجه انتخابات تلاش می کند.

نکته قابل توجه این است که ترامپ، محمد بن سلمان را هم در فهرست دار و دسته ای که از قاتلان و مجرمان و فاسدان و رشوه خوارها دور خود جمع کرده است، قرار داده است. شبکه سی ان ان آمریکا به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که ترامپ سعی می کند به بن سلمان در پرونده سعد الجبری، مسئول سابق سازمان جاسوسی عربستان مصونیت قضایی بدهد. این موضوع نشان می دهد که ترامپ خسیس برای ادامه جنگ علیه نتایج انتخابات به پول بن سلمان احتیاج دارد. مخصوصا که بن سلمان همه هزینه های وکلای ترامپ در پرونده اعتراض به نتیجه انتخابات را تأمین کرده است.

این همان دموکراسی است که آمریکا آن را به رخ جهان می کشد و ادعا می کند که بزرگترین دموکراسی جهان را دارد؛ یک رئیس جمهور قلدر و خودسر که حتی نزدیکان او هم به این خصلت او اذعان دارند، به این شیوه تحقیرآمیز با نتایج انتخابات مخالفت می کند و نظام سیاسی کشورش را به فساد متهم می کند، مجرمان و خلافکاران را آزاد می کند و به مسئول کشور دیگری که مخالفاش را با اره تکه تکه می کند، مصونیت سیاسی می دهد. او هر روزش را با تحریک به خشونت و نفرت پراکنی و برخوردهای مسلحانه برای چهار سال زمام داری بیشتر به شب می رساند بدون اینکه این دموکراسی بتواند این دیوانه را که آمریکا و حتی جهان را به آتش خواهد کشید – همانطور که نرون رم را آتش زد – مهار کند.

  • سعيد محمد - العالم

پربیننده ترین خبرها