متهم آرژانتینی پرونده مرکز یهودیان «آمیا» از هرگونه اتهام مبرا شد

متهم آرژانتینی پرونده مرکز یهودیان «آمیا» از هرگونه اتهام مبرا شد
پنج‌شنبه 4 دی 1399 - 12:15

دادگاه فدرال آرژانتین، «کارلوس تللدین» شهروند این کشور را از هرگونه اتهام وارده در خصوص پرونده بمبگذاری و انفجار مرکز یهودیان «آمیا» در سال ۱۹۹۴ مبرا دانست.

العالم - آمریکا

داگاه فدرال در آرژانتین روز چهارشنبه درباره اتهام‌های وارد شده علیه یک تبعه این کشور در پرونده بمبگذاری در مرکز یهودیان آمیا و سفارت رژیم صهیونیستی در آرژانتین رأی داد.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس خبر داد، تنها آرژانتینی متهم در پرونده بمبگذاری و انفجار مرکز یهودیان آمیا در بوئنوس آیرس پایتخت این کشور از اتهامات وارده مبرا شد.

طبق این گزارش، دادگاه فدرال در آرژانتین روز چهارشنبه این رای را صادر و «کارلوس تللدین» فروشنده سابق خودرو در این کشور را مبرا کرد.

تللدین در تازه‌ترین دفاع از خود درباره این پرونده اعلام کرد که او کار عادی خود در فروش خودرو را انجام داده و هیچ اطلاعی از این موضوع نداشت که قرار است از این خودرو برای بمبگذاری و حمله استفاده شود.

دادستان‌های آرژانتینی پیش از این با اتهام‌زنی به وی درباره داشتن ارتباط با عوامل حمله به مرکز یهودیان آمیا، از دادگاه خواستار صدور حکم ۲۰ سال زندان شده بودند.

تللدین در آخرین دفاعیه‌های خود در جلسه دادگاه فدرال آرژانتین که به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، گفت: «۲۷ سال از این حمله وحشتناک گذشت و ما همچنان این را می‌شنویم که "تللدین (از این حمله) خبر داشت، تتلدین می‌دانست و..." . من نمی‌دانم که چطور این را بگویم که کامیون به فردی فروخته شد که بعد از یک آگهی فروش معمولی به سراغ من آمد و پولش را پرداخت».

مرکز یهودیان آمیا و سفارتخانه رژیم صهیونیستی در پایتخت آرژانتین در تاریخ ۱۸ جولای ۱۹۹۴ (۲۷ تیر ماه ۱۳۷۳) هدف بمب‌گذاری و انفجار قرار گرفت. در این حادثه حداقل ۸۵ نفر کشته و ۳۰۰ تن زخمی شدند. علی‌رغم اینکه هیچ گروهی مسئولیت این انفجارها را برعهده نگرفته، واشنگتن و تل‌آویو پیش از این بدون ارائه هیچ مدرکی، ایران و حزب‌الله لبنان را به دست داشتن در آن متهم کردند.

فارس

پربیننده ترین خبرها