چرا ملک سلمان، پادشاه بحرین را سرزنش کرد؟

چرا ملک سلمان، پادشاه بحرین را سرزنش کرد؟
پنج‌شنبه 4 دی 1399 - 20:59

منابع آگاه در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس گفتند که ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی از پادشاه بحرین خواسته که روابط با قطر را متشنج نکند.

العالم عربستان سعودی

این منابع افزودند: ملک سلمان با ارسال نامه ای به حمد بن عیسی همتای بحرینی خود از وی خواسته که با توجه به نزدیک بودن زمان برگزاری کنفرانس سران کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در ژانویه 2021 در ریاض، اوضاع با قطر را متشنج نکند.

همزمان، شورای عالی دفاع بحرین به ریاست حمد، با صدور بیانیه ای خواستار پایان بحران کشورهای عرب حوزه خلیج فارس با قطر با شیوه های مسالمت آمیز بر اساس موازین بین المللی و اصل حسن همجواری شد .

این در حالی است که بحرین مدتی قبل با ارسال پیامی به قطر تمایل خود را برای برقراری صلح اعلام کرده بود.

روز گذشته نماینده دائم قطر در سازمان ملل با اشاره به اینکه جنگنده‌های بحرین در ماه جاری حریم هوایی قطر را نقض کرده‌اند، پیامی هشدارآمیز در این زمینه برای سازمان ملل و شورای امنیت ارسال کرد.

"علیاء أحمد بن سیف آل ثانی" نماینده دائم قطر در سازمان ملل متحد با ارسال پیامی هشدار آمیز به رئیس دوره‌ای شورای امنیت و «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد از تجاوز 4 هواپیمایی نظامی بحرینی به آسمان قطر بر فراز آب‌های منطقه ای این کشور در تاریخ چهارشنبه 9 دسامبر 2020 خبر داد.

پربیننده ترین خبرها