برای مقابله با کرونای انگیلسی؛

عراق گذرگاه شلمچه را به روی مسافران بست

عراق گذرگاه شلمچه را به روی مسافران بست
پنج‌شنبه 4 دی 1399 - 22:44

عراق در جهت اجرای اقدام های پیشگیرانه و مقابله با شیوع ویروس کرونای انگلیسی، گذرگاه شلمچه را به روی مسافران بست.

العالم - عراق

به گزارش خبرگزاری عراقی (واع)، «حکیم المیاحی» عضو هسته بحران استان بصره در جنوب عراق روز پنجشنبه گفت که برای اجرای مصوبه ها و توصیه های اخیر وزارت بهداشت درباره پیشگیری از شیوع گونه جدید ویروس کرونا، گذرگاه مرزی شلمچه به روی مسافران به ایران بسته می شود.

وی افزود: همه موارد خاص لغو شده است؛ به ویژه مواردی که پیشتر در مورد مسافران بیمار با هدف درمان و نیز تحصیلات تکمیلی در نظر گرفته شده بود .

المیاحی گفت: اکنون هیچ مورد ویژه ای برای هیچ قشری وجود ندارد و سفر به طور کلی متوقف و گذرگاه به روی همه مسافران بسته شده است.

وی در عین حال گفت: گذرگاه شلمچه همچنان به روی تردد کالاهای تجاری و ورود آنها از طریق آن در طول روزهای هفته بدون هرگونه توقفی همراه با اتخاذ اقدام های شدید پیشگیرانه و بهداشتی باز است.

این اقدام دولت محلی استان بصره عراق در جهت مصوبات روز سه شنبه دولت مرکزی این کشور گرفته شد. دولت عراق روز سه شنبه برای مقابله با گونه جدید ویروس کرونا مقررات جدیدی مانند ممنوعیت سفر اتباع این کشور به هشت کشور از جمله ایران اعمال کرد.

دفتر اطلاع رسانی هیات وزیران عراق سه شنبه شب اعلام کرد که هیات وزیران بنابر گزارش وزارت بهداشت برای مقابله با شیوع احتمالی گونه جدید این ویروس که از سرعت انتشار بیشتری برخوردار است، یک سری اقدام های پیشگیرانه را اتخاذ کرد.

"تشویق شهروندان به ماسک زدن و اجرای فاصله گذاری اجتماعی و سایر راه‌های پیگیری، ممنوعیت سفر به کشورهای انگلیس، آفریقای جنوبی، استرالیا، دانمارک، هلند، بلژیک، ایران، ژاپن و هر کشور دیگری که وزارت بهداشت در آینده مشخص کند و همچنین جلوگیری از ورود کسانی که از این کشورها می آیند - به استثنای عراقی ها همراه با الزام آنها به قرنطینه ۱۴ روزه در اماکن اختصاص یافته برای این امر- و عدم اجازه به آنها برای تماس با شهروندان به مدت دو هفته تا زمان اثبات منفی بودن تست کرونای آنها و تا زمان روشن شدن وضعیت بهداشتی جهانی و منطقه ای درخصوص شیوع این گونه"، از جمله اقدام های پیشگیرانه هیات وزیران عراق به شمار می رود.

عراق نیز نظیر سایر کشورهای جهان با خطر همه گیری کرونا روبه رو است که براساس آخرین آمار، در مجموع تاکنون ۱۲ هزار و ۷۴۴ نفر از مردم این کشور جان خود را از دست داده اند و ۵۸۸ هزار و ۸۰۳ نفر به این بیماری مبتلا و ۵۲۷ هزار و ۳۴۱ نفر بهبود یافته اند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها