برای پیشگیری از شیوع کرونای انگلیسی؛

اقلیم کردستان عراق گذرگاههای مرزی خود را می بندد

اقلیم کردستان عراق گذرگاههای مرزی خود را می بندد
پنج‌شنبه 4 دی 1399 - 20:41

اقلیم کردستان عراق در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونای انگلیسی از بستن سه گذرگاه مرزی این اقلیم با ایران از ساعت ۱۲ امشب خبر داد.

العالم - عراق

به گزارش رسانه های عراقی، وزارت امور داخلی اقلیم کردستان عراق امروز در بیانیه ای ممنوعیت سفر از طریق گذرگاههای مرزی این اقلیم به انگلیس، آفریقای جنوبی، استرالیا، دانمارک، هلند، بلژیک، ژاپن و ایران را اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است: اقلیم کردستان عراق همه گذرگاهای مرزی حاج عمران، باشماق و پرویزخان را به روی گردشگران و تبادل تجاری براساس اقدامات اتخاذ شده در این زمینه خواهد بست.

این بیانیه به شهروندان عراقی تاکید کرد که به کشورشان بازگردند زیرا قرنطینه آنها به مدت ۱۴ روز به هزینه شخصی خودشان در اماکنی که وزارت امور داخلی اقلیم کردستان عراق اختصاص داده است، صورت خواهد گرفت.

اقلیم کردستان عراق همچنین برگزاری هرگونه تجمع، کنفرانس و نشست و همچنین مراسم عروسی و زیارت قبور و مراسم عزاداری را ممنوع کرد و از نیروهای امنیتی خواست تا به اجرای این مصوبه نظارت و متخلفان از آن را جریمه کنند.

وزارت امور داخلی اقلیم کردستان عراق همچنین ممنوعیت برپایی جشن های مربوط به سال نو و جریمه برای رستوران های و سالن های متخلف در نظر گرفته است.

براساس این گزارش، این اقدامات از ساعت دوازده ۲۴ دسامبر ۲۰۲۰ میلادی تا ساعت دوازده شب ۱۵ ژانویه سال ۲۰۲۱ میلادی اجرایی خواهد شد. ساعت رسمی عراق با ساعت رسمی ایران نیم ساعت اختلاف دارد و عقب تر است.

این اقدام های اقلیم کردستان عراق در جهت مصوبات روز سه شنبه دولت مرکزی عراق گرفته شد. دولت عراق روز سه شنبه برای مقابله با گونه جدید ویروس کرونا مقررات جدیدی مانند ممنوعیت سفر اتباع این کشور به هشت کشور از جمله ایران اعمال کرد.

دفتر اطلاع رسانی هیات وزیران عراق سه شنبه شب اعلام کرد که هیات وزیران بنابر گزارش وزارت بهداشت برای مقابله با شیوع احتمالی گونه جدید این ویروس که از سرعت انتشار بیشتری برخوردار است، یک سری اقدامات پیشگیرانه را اتخاذ کرد.

"تشویق شهروندان به ماسک زدن و اجرای فاصله گذاری اجتماعی و سایر راه‌های پیگیری، ممنوعیت سفر به کشورهای انگلیس، آفریقای جنوبی، استرالیا، دانمارک، هلند، بلژیک، ایران، ژاپن و هر کشور دیگری که وزارت بهداشت در آینده مشخص کند و همچنین جلوگیری از ورود کسانی که از این کشورها می آیند - به استثنای عراقی ها همراه با الزام آنها به قرنطینه ۱۴ روزه در اماکن اختصاص یافته برای این امر- و عدم اجازه به آنها برای آمیختگی با شهروندان به مدت دو هفته تا زمان اثبات منفی بودن تست کرونای آنها و تا زمان روشن شدن وضعیت بهداشتی جهانی و منطقه ای درخصوص شیوع این گونه"، از جمله اقدامات پیشگیرانه هیات وزیران عراق بود.

عراق نیز نظیر سایر کشورهای جهان با خطر همه گیری کرونا روبه رو است که براساس آخرین آمار، در مجموع تاکنون ۱۲ هزار و ۷۴۴ نفر از مردم این کشور جان خود را از دست داده اند و ۵۸۸ هزار و ۸۰۳ نفر به این بیماری مبتلا و ۵۲۷ هزار و ۳۴۱ نفر بهبود یافته اند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها