حماس: رژیم صهیونیستی از عادی سازی با مغرب برای تکمیل طرح‌های ضد فلسطینی استفاده می‌کند

حماس: رژیم صهیونیستی از عادی سازی با مغرب برای تکمیل طرح‌های ضد فلسطینی استفاده می‌کند
جمعه 5 دی 1399 - 21:19

حماس خطاب به نخست وزیر مغرب اعلام کرد: نمی‌شود ادعای دوستی و حمایت از حقوق فلسطینی‌ها را کرد و از سویی دیگر با دشمنان آنان وارد رابطه شد!

العالم - فلسطین اشغالی

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) نسبت به شکل گیری عادی سازی رابطه میان رژیم صهیونیستی و مغرب هشدار داد.

حماس با صدور بیانیه ای اشاره کرد: نسبت به خطرات حرکت به سوی عادی سازی رابطه با دشمن (صهیونیستی) هشدارمان را تکرار می کنیم.

این جنبش در ادامه بیانیه خود آورد: به طور قاطع تمام توافقات شکل گرفته میان برخی رژیم های عربی و رژیم اسرائیل را که در راستای عادی سازی رابطه صورت گرفته رد می کنیم.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین همچنین با اشاره به خیانت برخی رژیم های عربی منطقه به ملت فلسطین از طریق تعامل با صهیونیست ها عنوان کرد: ایستادن رهبر یک حزب اسلامی در کنار یک جنایتکار جنگی که دستش به خون ملت فلسطین آغشته است صحنه دردناک و اندوه باری است..اینکه نخست وزیر مغرب از عادی سازی رابطه خبر می دهد نشان دهنده این است که او از چارچوب های بنیادی حزب اسلامی عدالت و توسعه خارج شده است.

این عادی سازی با حمایت نخست وزیر مغرب از زیرپا گذاشتن ارزش ها و اصول حزب اسلامی در مخالفت با رژیم صهیونیستی است.اصول اسلامی و ارزش ها هیچگاه از بین نمی روند و نمی شود منفعت های سیاسی و لحظه ای یک طرف (اسلامی) را نسبت به قضیه نخست مسلمین (آزادی فلسطین) ارجحیت داد.

حماس در پایان افزود: برخی از اعضای بلندپایه حزب (عدالت و توسعه) با عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی موافقت کردند و همیشه هم با این موضع برای تعامل با صهیونیست ها مخالف خواهند بود.نمی شود ادعای دوستی و حمایت از حقوق فلسطینی ها را کرد و از سویی دیگر با دشمنان آنان وارد رابطه شد.جنبش حماس به شدت درباره پیامدهای عادی سازی رابطه میان رئیس کمیته قدس و اسرائیل به عنوان یک عنصر خطرناک نگاه می کند.بدون شک اشغالگران از توافق عادی سازی با رباط برای تکمیل طرح ددمنشانه و شوم خود علیه فلسطینی ها استفاده می کنند.

از حزب عدالت و توسعه برای تجدید نظر در این موضع دعوت میکنیم.از حزب عدالت و توسعه می خواهیم که در مسیر جلوگیری از شکل گیری عادی سازی رابطه نقش مهمی ایفا کند و از حقوق ملت فلسطین حمایت کند.

در پایان بیانیه حماس تاکید شد: از مردم دوست و برادر مغرب و سازمان های مردمی و حزب های سیاسی و اسلامی این کشور به خاطر مخالفت با عادی سازی رابطه قدردانی می کنیم.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها