آمریکا تا چه زمانی می خواهد جهان را تهدید کند؟  

آمریکا تا چه زمانی می خواهد جهان را تهدید کند؟  
شنبه 6 دی 1399 - 13:22

ترامپ رئیس جمهور ناکام آمریکا در توییتی که بوی گند تاریخ سیاه و سراسر نسل کشی و قتل و غارت و دزدی و توحش آمریکا از آن به مشام می رسد، ایران را تهدید کرده است.

العالم - در گوشی

ترامپ گفته است که چنانچه یک آمریکایی در عراق کشته شود، ایران را مسئول می داند؛ بدون اینکه از خود بپرسد نظامیان آمریکایی چه جنایت هایی که در عراق مرتکب نشده اند. او در حالی ایران را تهدید می کند که ملت عراق بارها و بارها از طریق همه ابزارهای موجود خواستار خروج اشغالگران آمریکایی از کشور خود شده اند. تهدیدهای ترامپ علیه ایران صرفا تلاشی است برای فرار از حقیقتی که مثل روز برای همه جهانیان روشن شده است و آن اینکه این ملت عراق است که دیگر تاب تحمل حضور اشغالگران آمریکایی در خاک خود را ندارند. اشغالگرانی که این کشور را ویران کرده و آن را به خاک و خون کشیده، دارایی ها آن را غارت کرده و گروه تروریستی داعش را برای تجزیه این کشور به وجود آورده است و می کوشد با ایجاد پایگاه های نظامی متعدد و سفارتی - که در واقع یک پایگاه نظامی بزرگ است با فرودگاه و سامانه های پدافند هوایی و هزاران تفنگدار و جاسوس - ، حضور خود را در این کشور تضمین کند.

آمریکا مدعی است که یک کشور با نظام دموکراسی است در حالی که هر زمان که این دموکراسی با منافعش تضاد پیدا کرده است، به راحتی آن را زیر پا گذاشته است. به طوری که همچنان در برابر مصوبه نمایندگان ملت عراق در پارلمان این کشور مبنی بر خروج اشغالگران آمریکایی و بستن همه پایگاه های نظامی آن در عراق سرپیچی می کند. پس از ترور سرداران پیروزی شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس و همرزمانشان در بغداد به دستور ترامپ احمق، و نقض صریح حاکمیت عراق، پارلمان این کشور قانون اخراج نظامیان آمریکایی و بستن همه پایگاه های نظامیان آن را تصویب کرد.

چه کسی به ترامپ اجازه داده است ایران و دیگر کشورهای جهان را به بهانه دفاع از منافع و امنیت ملی آمریکا ترور کند. آنهم امنیت و منافعی که در سراسر کره زمین گسترده شده و حد و مرزی نمی شناسد؟ این همان "زور و قدرتی" است که آمریکا آن را به "حق" تبدیل کرده است و بر اساس آن در جهان تاخت و تاز می کند و ملت های دیگر را از دسترسی به منابع این "قدرت" محروم کرده تا آنها را برای همیشه در گرو "قدرت" خود داشته باشد. این انحصارطلبی، همان مبنای دشمنی چهل ساله آمریکا با ایران و دشمنی با همه ملت هایی است که سلطه این کشور را نمی پذیرند.

جنونی که در زمان زمامداری ترامپ، گریبانگیر آمریکا شده است، با هر رئیس جمهور دیگری هم ادامه خواهد داشت زیرا جهان از فشار منافع و امنیت ملی بی حد و مرز آمریکا به تنگ آمده است. یا آمریکا باید در مقابل قوانین بین المللی سر فرود بیاورد و به منافع قانونی و امنیت ملی و حاکمیت دیگر کشورها احترام بگذارد یا ملت ها در مقابل منافع نامشروع و امنیت ملی بی در و پیکر این کشور قد علم می کنند. تهدیدهای ترامپ نمی تواند این معادله را به هم بزند؛ معادله ای که ایران با جانفشانی فرزندانش و درایت مسئولین و رهبرانش و صبر ملتش ایجاد کرده است و سایر ملت های آزاده، آن را تثبیت کرده اند.

پربیننده ترین خبرها