تکذیب اعزام هیأت دیپلماتیک مغرب به فلسطین اشغالی

تکذیب اعزام هیأت دیپلماتیک مغرب به فلسطین اشغالی
دوشنبه 8 دی 1399 - 10:19

وزارت خارجه مغرب با صدور بیانیه‌ای اخبار رسانه‌های صهیونیستی درباره اعزام هیأت دیپلماتیک مغرب به فلسطین اشغالی را تکذیب کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

در بیانیه وزارت خارجه مغرب آمده است که اخبار رسانه‌های صهیونیستی درباره اعزام هیأت دیپلماتیک مغرب به فلسطین اشغالی صحت ندارد.

طبق گزارش وبگاه «الخلیج اونلاین»، در این بیانیه آمده است که هیأت اعزامی به اسرائیل یک هیأت لجستیک غیردیپلماتیک بوده است.

رسانه‌های صهیونیستی روز یکشنبه (دیروز) مدعی شدند که یک هیأت مغربی به منظور انجام مقدمات مربوط به بازگشایی دفاتر تماس دیپلماتیک بین رژیم صهیونیستی و مغرب، وارد فلسطین اشغالی شد و قرار است در دیدار با مقامات اسرائیل، ارتقای سطح روابط بین مغرب و رژیم اشغالگر به سطح بازگشایی سفارتخانه و انجام سفرهای هوایی مستقیم دو طرف را بررسی کند.

پیشتر نیز «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سفر هیأتی از مغرب به فلسطین اشغالی برای تقویت توافق سازش را تایید کرد و گفته بود که: «روز شنبه تماس تلفنی تاریخی با "محمد ششم" شاه مغرب داشتم. ما توافق کردیم که هیأتی مغربی در ابتدای هفته (یکشنبه) به اسرائیل بیاید تا ضمن افتتاح دفتر هماهنگی، تدارک برای گشایش سفارتخانه و ایجاد خط پرواز مستقیم بین دو طرف فراهم شود».

مغرب بعد از اردن، مصر، امارات، بحرین و سودان، ششمین کشور عربی است که با رژیم صهیونیستی روابط خود عادی‌سازی می‌کند. امارات، بحرین و سودان طی ماه‌های گذشته با وساطت آمریکا با رژیم صهیونیستی روابط خود را عادی‌سازی کردند.

هفته پیش اولین پرواز رسمی مستقیم از فلسطین اشغالی به مغرب در حالی از زمین برخاست که هیأت‌های آمریکایی و صهیونیستی که با آن به رباط رفتند، با دولت این کشور توافقنامه‌هایی امضا کردند.

فارس

پربیننده ترین خبرها