معاون دبیرکل حزب الله لبنان: سردار سلیمانی شهید جهان اسلام است

معاون دبیرکل حزب الله لبنان: سردار سلیمانی شهید جهان اسلام است
دوشنبه 8 دی 1399 - 11:59

«شیخ نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان امروز (دوشنبه) با انتشار مقاله ای در پایگاه خبری لبنانی " العهد" تاکید کرد که سردار سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» ، شهید جهان اسلام و شهدای محور مقاومت است.

العالم - لبنان

نعیم قاسم همچنین از سیدالشهدای مقاومت به عنوان یک فرمانده کارآزموده در میدان های جهاد و نبرد یاد کرد که با دقت و بسیار حساب شده طرحهای نبرد را برنامه ریزی و طراحی می کرد و در عملیات علیه دشمنان با موفقت عمل می نمود.

معاون «سید حسن نصرالله»، «سردار دلها» را یک سیاست مدار آگاه و کارآزموده و آشنا با معادلات بین المللی و منطقه ای و محلی دانسته و از وی به عنوان یک فرد کاملا نکته سنج و تیزبین در مسائل سیاسی و نظامی یاد کرد و گفت: رویکرد سیاسی و نظامی شهید سلیمانی مبتنی بر نگرشی و بینش کاملا روشنی بود.

وی، شهید سردار سپهبد سلیمانی را یک فرد مومن، ولایت مدار و عاشق پیامبر گرامی اسلام (ص) و اهل بیت (ع) و آشنا با شرع مقدس و تاریخ مسلمانان و ساده زیست برشمرد و تاکید کرد: سردار شهید سلیمانی بر اساس فرامین امام خمینی ( ره ) آزادسازی قدس را نصب العین خود قرار داد.

از سوی دیگر " حسین رحاله " مسئول واحد رسانه های مجازی در حزب الله لبنان به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در گفت وگو با پایگاه خبری العهد تاکید کرد: شهید سردار سپهبد سلیمانی نه تنها مرد میدان جهاد و نبرد بود، بلکه یک فرد برنامه ریز و دیپلمات فرهیخته بود.

رحاله همچنین از سردار دلها به عنوان " یک سیاست مدار " نام برد که با ویژگی ها و خصوصیات اقوام مختلف در منطقه کاملا آشنایی داشت و در مسائل مختلف و تحولات خاورمیانه دارای تجربه و دقت نظر بسیار بالایی بود.

در همین راستا " وفیق صفا" مسئول روابط عمومی حزب الله لبنان نیز در مصاحبه با العهد در ارتباط با ویژگی های شهید سلیمانی در میدان جهاد گفت: سردار سپهبد سلیمانی با برادران مجاهد و تیم کاری خود همچون یک پدر و فرمانده مهربان و دلسوز ارتباط برقرار می کرد و با شجاعت کم نظیری همواره در خطوط مقدم نبرد حضور داشت.

وفیق صفا افزود: آیت الله العظمی «سید علی خامنه ای» و سید حسن نصرالله بیش از همه جای خالی حاج قاسم را احساس می کنند، زیرا در محور مقاومت وی حلقه اتصال میان آن دو به شمار می رفت.

صبحگاه جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ سردار سپهبد قاسم سلیمانی در حمله پهپادهای آمریکایی‌ در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. در این حمله همراه با شهید سلیمانی، «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق و هشت نفر دیگری از همراه آنها به شهادت رسیدند. حمله فوق به دستور مستقیم رییس جمهوری ایالات متحده صورت گرفت.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها