ترانه‌خوانی تونسی برای صهیونیست‌ها... امارات برای پرورش نسل حامی عادی‌سازی تلاش می‌کند

ترانه‌خوانی تونسی برای صهیونیست‌ها... امارات برای پرورش نسل حامی عادی‌سازی تلاش می‌کند
دوشنبه 8 دی 1399 - 17:55

امروز در حالی‌که ملت‌های عربی، رژیم اسرائیل را دشمن آشکار و شناخته‌شده خود می‌دانند دولت امارات با گام‌هایی که طی چند سال اخیر برداشته، نشان داده است که برای عرب‌ها خطرناک‌تر از اسرائیل است.

العالم- کشکول

امروز امارات تمامی امکانات خود را برای فشار به کشورهای عربی به‌کار گرفته و آنها را مجبور می‌سازد با رژیم صهیونیستی عادی‌سازی کنند و کسانی‌که مخالف این گرایش باشند با دلارهای امارات تطمیع می‌شوند و یا دلارهای اماراتی برای ایجاد شکاف در جبهه داخلی آن کشورها سرازیر می‌‌شود. بارزترین مثال حکومت تونس است که با عادی‌‌سازی با رژیم اشغالگر مخالفت کرده ولی امارات دلارهایش را به خدمت گرفت تا موقعیت دولت تونس را تضعیف و به جایگاه مردمی آن خدشه وارد کند. البته امارات در این امر موفق شد و توانست یک گروه حامی "معامله قرن" تشکیل دهد و امروز نیز شاهد هستیم که از دروازه موسیقی، ترانه و هنر همگرایی با صهیونیست‌ها را ایجاد می کند لذا از "پروژه آواز" مشترک موسوم به "صلح همسایگان"، میان "نعمان الشعری" خواننده تونسی و "زیو یهزل" خواننده اسرائیلی حمایت مالی کرده است.

صفحه کاربری "اسرائیل تتکلم بالعربیة" متعلق به وزارت خارجه اسرائیل، ویدیویی از این ترانه منتشر کرده و ذیل آن نوشته است: "موسیقی پلی است که فرهنگ ها و ملت‌ها را به هم پیوند می‌دهد." این اولین همکاری هنری اسرائیل و تونس است که با حمایت شورای عربی همکاری‌های منطقه‌ای صورت پذیرفته است که البته خود این شورا نیز تحت حمایت "دنیس راس" شخصیت معروف صهیونیستی است که امارات از او حمایت مالی گسترده‌ای می‌کند.

افکار عمومی تونس این اقدام نعمان الشعری را خیانتی آشکار توصیف کرده و او را مورد انتقاد شدید قرار داده‌اند حتی برخی نیز با متهم کردن او به عادی‌سازی، محاکمه‌اش را خواستار شده‌اند. در حالی‌که برخی فعالان از یک طرح اماراتی خبر می‌دهند که هدف آن تحت فشار قرار دادن تونس به عادی‌سازی با رژیم اسرائیل است. الشعری در توجیه این اقدام خود مدعی شده است: "عادی‌سازی به من مربوط نمی‌شود بلکه هنرمند با مردم تعامل می‌کند نه با دین و وابستگی‌های آنها. هنر هیچ دین و ملیتی ندارد."

اظهارات الشعری کاملا مردود است و نیات او را بیشتر فاش می‌کند. او تعمدانه تلاش کرده که فرقی بین صهیونیست‌ها و یهودیان، و نیز بین یهودیان و شهرک‌نشینان قایل نشود. در حالی‌که این هنرمند تونسی فراموش کرده که هنرمند واقعی از مسائل محوری هموطنانش دفاع می‌کند. او با غاصب سرزمین، شرف و مقدسات ترانه‌خوانی کرد، پس با این غاصب چه "صلحی" امکان‌پذیر است؟!

در مقابل این خشم ملت تونس از اقدام الشعری، رژیم‌های امارات و اسرائیل به دفاع از او خیز برداشته و آمریکا و فرانسه را تحت فشار قرار داده‌اند تا قوانینی را در حمایت از عادی‌سازی تصویب کنند تا نسلی از خائنان و مزدوران پرورش یابد. نخبه‌های سیاسی آمریکا نیز این پیام را بلافاصله دریافت کرده به نحوی که "تد کروز" سناتور آمریکایی در توییتی نوشته است: "رفتاری که با نعمان الشعری در تونس می‌شود بسیار نگران‌کننده است. قانونگذاران آمریکا در حمایت از همزیستی میان یهودیان و عرب در منطقه متحد هستند. دولت تونس باید حمایت‌هایش را از فراخوان‌ها برای صلح و پایان دادن به حملات علیه الشعری افزایش دهد"!!.

پربیننده ترین خبرها