در گفتگو با العالم؛

ابوغوش اسیر فلسطینی از اولین لحظات وحشتناک بازداشت خود می گوید

ابوغوش اسیر فلسطینی از اولین لحظات وحشتناک بازداشت خود می گوید
سه شنبه 9 دی 1399 - 22:39

"میس ابوغوش" اسیر آزاد شده فلسطینی از زندان های رژیم صهیونیستی از اولین لحظات بازداشتش توسط نیروهای اشغالگر صهیونیستی در 19 اگوست سال گذشته و شکنجه وحشیانه هنگام بازجویی می گوید.

العالم فلسطین

"میس ابوغوش" اسیر آزاد شده فلسطینی از زندان های رژیم صهیونیستی در برنامه " ضیف و حوار" شبکه خبری العالم تاکید کرد : لحظات اولیه بازداشت من بسیار دشوار و سخت بود زیرا نمی دانستم به کجا می روم و نمی دانستم چه بلایی برسرم خواهند آورد آیا چند ساعت باقی خواهم ماند یا بازداشت شده و محکوم می شوم این افکار دائم در ذهنم تکرار می شد.

ابوغوش تاکید کرد: رفتار رژیم صهیونیستی با من در ایست قلندیا بسیار نامناسب بود زیرا سازمان اطلاعات اسرائیل من را از منزلم خارج کردند در حالی حدود یک و نیم ساعت به امتحان دانشگاهم مانده بود خانواده ام را در منزل تهدید و دستگاههای الکترونیکی من را مصادره کرده و از برادر کوچکم که اکنون در زندان عوفر است برای انجام تحقیقات میدانی بازجویی کردند.

ابوغوش افزود: بازداشت دشوار بود و منزل و اتاقم را تخریب کردند و پدرم را تحت فشار قرار دادند تا رمز موبایل و کامپیوترم را باز کند که فقط خودم رمز آن را می دانم و با یک سگ پلیس منزل را بازرسی کردند.

وی افزود در ایست قلندیا به او توهین و ناسزا گفتند و وی را تهدید کردند که برهنه بازجویی خواهد شد و سه سرباز لباس های مرا دراورده و بازجویی را آغاز کردند و در آنجا تلاش داشتند زمانی که به پله ها رسیدم مرا به پایین بیاندازند.

وی افزود: با دستمالی خاکستری و سیاه چشمانم را بستند اما با گوشم می توانستم بشنوم و تشخیص دهم رفتارشان بسیار زشت بود و انتظار هم نداشتیم رفتار خوب و انسانی داشته باشند این اتفاق افتاد و بیانگر سیاست اشغالگران با ملت فلسطین به ویژه در بازداشت هاست و سپس مرا به بازداشتگاه کشاندند.

وی درباره روش شکنجه در مرکز تحقیقات المسکوبیه موسوم به المسلخ گفت :من به تنهایی انجا نبودم جوانان دانشگاهی نیز بودند که 4 روز پیش از من بازداشت شده و مورد تحقیقات نظامی و شکنجه در مرکز قرار گرفته بودند برخی 100 روز و برخی نیز 3 ماه در بازجویی بودند .رژیم برای شکنجه من فشار روانی را انتخاب کرده بود زیرا صدای زندانیان را زیر شکنجه می شنیدم و می دیدم کتک می خورند.

وی افزود: بازجویان زندانیان جوان را می زدند و انها را نزد من می آوردند تا بگویند که کتکشان زده اند و نوبت کتک و شکنجه من نیز فرا خواهد رسید مرا تهدید به اخراج از دانشگاه و تخریب منزل و بازداشت همه افراد خانواده و نزدیکانم می کردند و از نظر روحی بر من فشار م یاوردند و روز به روز نیز روش بازجویی سخت تر می شد.

ابوغوش افزود:پیش از بازجویی نظامی اجازه خواب نمی دادند و 4 روز بدون خواب ادامه داشت و بیش از 30 بازجو برای بازجویی من می آمدند و از سلولی به سلول دیگر و از اتاقی به اتاق دیگر می بردند و هر یک نیز روش خاص خود را داشت .

پربیننده ترین خبرها