"الرکن الشدید" در زمانی حساس و مهم

چهارشنبه 10 دی 1399 - 10:50

رزمایش "الرکن الشدید" از نظر محتوایی قوی و از نظر عقلی منطقی و در جزئیاتش سرسخت بود.

العالم- تحلیل روز

رزمایشی که پرچم فلسطین را بر سر نیزه‌ها کرد و ما نفس‌های رزمندگان آن را می‌شنویم که با صدای بلند، حساس بودن مکان و زمان آن را فریاد می‌زنند.

این رزمایش دال و مدلول‌هایی دارد مانند دامنه موشک‌هایی که مقاومت در این رزمایش از آنها استفاده کرد: اولا وحدت موضعی که تأکید می‌کند مقاومت مسلحانه تنها گزینه و استراتژی تمامی گروه‌های مقاومت در این مرحله است.

دوم: تراکم قدرت و تقویت بازدارندگی که تاسیس اتاق مشترک گروه‌های مقاومت شکل گرفت که بر این رزمایش نظارت مستقیم داشت.

سوم: ثبات موضع، به نحوی که به رغم کاهش حمایت جهان عرب و روند فزاینده عادی‌سازی با رژیم اشغالگر، گروه‌ها و رزمندگان مقاومت ثابت‌قدم ایستادگی می‌کنند و تأکید دارند که مقاومت‌شان در مسیر صحیح قرار دارد و در آستانه آزادی و آزادسازی سرزمین مقدس هستند. لذا، فلسطینیان باید از در مقاومت وارد شوند نه اینکه از نقشه راه حکام عربی که در مسیر عادی‌سازی گام برمی‌دارند.

چهارم اینکه این رزمایش حامل پیام مهم مقاومت در سایه تضعیف رژیم صهیونیستی در جبهه سیاست داخلی‌اش است. در حالی‌که احزاب صهیونیستی به شدت دچار اختلافات میان خود شد‌ه‌اند ولی گروه‌های مقاومت فلسطین متحد هستند و همین رزمایش خود شاهدی بر شکست نتانیاهو است که تلاش می‌کند قدرت مقاومت را دچار تزلزل کند.

پنجم اینکه، رزمایش توانست به ملت فلسطین و جبهه داخلی این اطمینان خاطر را دهد که همواره آماده مقابله با دشمن متجاوز است.

ششم اینکه، جنگی که رژیم صهیونیستی و همپیمانان آمریکایی‌اش علیه محور مقاومت به راه انداخته‌اند هرگز مانعی در برابر حمایت این محور از فلسطین نمی‌شود بلکه بیشتر سلاح‌های استفاده‌شده در رزمایش "الرکن الشدید" را نیروهای محور مقاومت در ایران، سوریه و لبنان تهیه کرده‌اند، و رزمندگانی که در رزمایش مشارکت داشتند در داخل فلسطین و خارج از آن آموزش دیده شده‌اند و برای مقابله با زرادخانه تسلیحاتی رژیم اشغالگر، در اوج آمادگی قرار دارند.

کلام آخر اینکه، مقاومت در فلسطینی بذری در حال رشد است که در آغوش ملت فلسطین پرورش و با حق و حقیقت تغذیه و با ایمان آبیاری می‌شود.

اسراء البحیصی

پربیننده ترین خبرها