وقتی هشتگ "الرکن الشدید" جهان اسلام را درنوردید

وقتی هشتگ
چهارشنبه 10 دی 1399 - 10:52

پس از آنکه جناح های مقاومت فلسطین صبح دیروز سه شنبه با شلیک موشکی آغاز رزمایش مبارک "الرکن الشدید" را اعلام کردند، هشتگ "الرکن الشدید"(تکیه گاه محکم) در کشورهای لبنان، یمن، مصر و اردن ترند شد.

العالم-داغ های مجازی

رزمایش "الرکن الشدید" روز سه شنبه توسط 12 شاخه نظامی از گروه های مقاومت در فلسطین، به صورت گسترده ای آغاز شد که در نوع خود اولین بود. اتاق عملیات مشترک گروه های مقاومت در غزه، با شلیک چند موشک زمین به دریا در نوار غزه آغاز این رزمایش را اعلام کرد.

سخنگوی اتاق، طی کنفرانس خبری خود در یکی از پایگاه های نظامی مقاومت گفت:" با کمک خدا آغاز رزمایش الرکن الشدید را اعلام می کنیم که توسط جنگجویان و مجاهدین ما از تمام گروه ها، تحت رهبری اتاق عملیات مشترک انجام می شود". وی توضیح داد که این رزمایش با سلاح گرم و با تکیه بر سناریوهای متعدد و متنوعی در مناطق شمالی تا جنوبی نوار غزه انجام می شود و "بازسازی کننده تهدیدات دشمن است و هدف آن، افزایش کارایی و توانایی مبارزان مقاومت برای مبارزه در شرایط و زمان های مختلف است".

وی با بیان اینکه "این رزمایش دفاعی تاییدی بر آمادگی مقاومت برای دفاع از ملت در هر شرایطی ست" تاکید کرد:" فرماندهی مقاومت آماده وارد شدن به هر جنگی برای دفاع از ملت و سرزمین ما است و اجازه تجاوز دشمن به آنها را نخواهد داد". وی افزود:"سلاح های ما آماده است و در تصمیم گیری برای ورود به هر جنگی که در هر زمان و مکانی بر ملت ما تحمیل شود، متحدیم".

اتاق مشترک به فرماندهی رژیم اشغالگر هشداد داد:"حتی فکر کردن به ماجراجویی علیه ملت ما با تمام قدرت و وحدت روبرو خواهد شد و غافلگیری های زیادی به همراه خواهد داشت" و تاکید کرد:" این رزمایش مشترک به صورت آشکاری بیان کننده تصمیم مشترک و وحدت میان همه طیف ها و گروه های ما است".

شاخه‌های نظامی ۱۲ گروه مقاومتی فلسطین در این رزمایش با عنوان «الرکن الشدید» شرکت‌ دارند که عبارتند از:گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس، گردان‌های «المقاومه الوطنیه» شاخه نظامی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین، «سرایا القدس» شاخه نظامی جهاد اسلامی، گردان‌های «ابوعلی مصطفی» شاخه نظامی جبهه مردمی برای آزادی فلسطین، تیپ «الناصر صلاح الدین» شاخه نظامی کمیته مقاومت مردمی، گردان‌های «شهداءالاقصی» از شاخه‌های نظامی تابع جنبش فتح، «جیش العاصفه» از شاخه‌های نظامی تابع جنبش فتح، گروه شهید «أیمن جوده» زیرمجموعه گردان‌های شهداء الاقصی، گردان‌های شهید «عبدالقادر الحسینی» از شاخه‌های نظامی تابع جنبش فتح، گردان‌های «المجاهدین» شاخه نظامی جنبش مجاهدین، گردان‌های «الانصار» شاخه نظامی جنبش «الاحرار»، گردان‌های شهید «جهاد جبریل» از شاخه‌های نظامی جبهه مردمی برای آزادی فلسطین.

اسماعیل هنیه با ارسال پیامی از رزمندگان نوار غزه و اتاق عملیات مشترک به عنوان دست اندرکار برگزاری رزمایش الرکن الشدید تقدیر کرد.

وی خاطر نشان کرد رزمایش الرکن الشدید بیانگر پیام اقتدار و پیام وحدت از سوی گروههای مقاومت در نوار غزه و آماده باش همیشگی و نیز تاکیدی بر وحدت میدانی در گزینه راهبردی مقاومت است.

رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین تصریح کرد که مردم فلسطین همچنان به گزینه مقاومت در برابر اشغالگران چنگ زده اند.

گفتنی است که این رزمایش با وجود پروازهای فشرده هواپیماهای اسرائیلی در آسمان، در پاسخ به تهدیدات رژیم صهیونیستی، به صورت عملی و نه صرفا در گفتار، با موفقیت انجام شد.

کاربری به نام Joumana Hammoud با درج آیه "آمادگی برای جهاد" از این رزمایش قدردانی کرد:

کاربر دیگری به نام "الواثقة بنصر الله" نوشت" چگونه نور سر برآورد اگر خون ما آن را نیفروزد و چگونه قدس را برگردانیم اگر سربازان "الرکن الشدید"نباشیم؟

رزمنده فلسطینی مروان صلاح نیز در حساب کاربری خود نوشت:" آنچه امروز در غزه گذشت، طبق گفته رهبرمان اسماعیل هنیه، در سه کلمه خلاصه می شود: قدرت، وحدت و آمادگی".

پربیننده ترین خبرها