گزارشگر ویژه سازمان ملل خواستار لغو تحریم‌های آمریکا علیه سوریه شد

گزارشگر ویژه سازمان ملل خواستار لغو تحریم‌های آمریکا علیه سوریه شد
چهارشنبه 10 دی 1399 - 10:26

گزارشگر ویژه سازمان ملل خواستار لغو تحریم های یکجانبه و ناقض حقوق بشر آمریکا علیه سوریه شد تحریم هایی که ممکن است مانع از بازسازی زیرساخت های غیرنظامی تخریب شده در طی سال ها درگیری در این کشور شود.

العالم ـ سوریه

تارنمای رسمی سازمان ملل به نقل از النا دوهان گزارشگر ویژه سازمان ملل، در مورد تأثیرات منفی اقدامات یک جانبه اجباری بر حقوق بشر، اظهار داشت: تحریم های ایالات متحده ناقض حقوق بشر مردم سوریه است که کشورشان طی ۱۰ سال درگیری مستمر متحمل خسارات گسترده ای شده است.

به گفته این مقام سازمان ملل، قانون تحریم های ایالات متحده علیه سوریه که از ۱۷ ژوئن(۲۷ تیر) لازم الاجرا شده، می تواند هر شخص خارجی و حتی کارمندان شرکت های خارجی و سازمان های بشردوستانه که در بازسازی این کشور کمک کنند را هدف قرار دهد.

وی افزود: درگیری ها و خشونت ها اثرات مخربی بر احقاق حقوق اساسی مردم سوریه داشته و به خانه ها، واحدهای پزشکی، مدارس و دیگر مراکز این کشور خسارات قابل توجهی وارد کرده است.

النا دوهان خاطرنشان کرد: سوریه باید بتواند به کمک های بشردوستانه لازم دسترسی پیدا کند و زیرساخت های حیاتی را در این کشور بازسازی کند.

تارنمای رسمی سازمان ملل به نقل از این گزارشگر ویژه اعلام کرد که اعمال قانون تحریم سوریه می تواند بحران انسانی موجود در این کشور را وخیم تر کند و مردم آن را از امکان بازسازی زیرساخت های اساسی خود محروم کند.

وی با تاکید بر آنکه قانون سزار، حقوق بشر به خصوص حقوق مردم سوریه برای برخورداری از بهداشت، مسکن، سطح استاندارد زندگی و توسعه پایدار نقض می کند، از واشنگتن خواست تا مانع بازسازی مراکز درمانی نشود؛ چراکه فقدان امکانات مراقبت های بهداشتی، حق حیات همه مردم سوریه را تهدید می کند.

به گزارش اینرا، "سزار" یا "قیصر" به قانونی اطلاق می‌شود که از سوی آمریکا برای تحریم‌های بیشتر علیه سوریه از سوی ترامپ رییس جمهوری ایالات متحده امضا شده است.

براساس این قانون، علیه افراد و نهادهای مرتبط با درگیری‌ها در سوریه تحریم‌های اضافی و محدودیت‌های مالی اعمال خواهد شد. همچنین افراد و سازمان‌های خارجی حامی پیمانکارانی که به نمایندگی از سوریه و کشورهای دوست این کشور فعالیت می‌کنند، ممکن است تحریم‌هایی اعمال شود. این تحریم‌ها علیه کسانی که در تولید نفت به سوریه کمک می‌کنند یا نیازهای جنگی و فنی نیروهای این کشور علیه تروریست ها را تامین می‌کنند و به صورت عمدی به آنها خدمات و معلومات ارائه می‌دهند، اعمال خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها