الاخبار| رزمایش گروه‌های فلسطینی با هماهنگی اعضای پیمان مقاومت برگزار شد

الاخبار| رزمایش گروه‌های فلسطینی با هماهنگی اعضای پیمان مقاومت برگزار شد
چهارشنبه 10 دی 1399 - 11:01

منابع فلسطینی خبر دادند که اولین رزمایش مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه با هماهنگی اعضای پیمان مقاومت برگزار شده است.

العالم- فلسطین اشغالی

پس از پایان اولین رزمایش مشترک دوازده ساعته میان گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه، روزنامه لبنانی «الاخبار» از برگزاری این رزمایش با هماهنگی اعضای پیمان مقاومت و حضور تیم‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در مرز نوار غزه به منظور زیر نظر گرفتن این رزمایش خبر داد.

«ابوحمزه» سخنگوی «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، روز گذشته ساعت ۱۱:۳۰ به وقت تهران آغاز اولین رزمایش مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین را اعلام کرد.

منابع فلسطینی به روزنامه الاخبار خبر دادند که این رزمایش با هماهنگی «دوستان [عضو] در پیمان مقاومت» برگزار شده است؛ پیمانی که از این گروه‌ها به آمادگی برای واکنش به سناریوهای مختلف فراخوانده است که مهم‌ترین این سناریوها، مشارکت در تقابلی فراگیر و بزرگ علیه دشمن برای آزادسازی خاک فلسطین است.

در بخش پایانی این گزارش آمده است: «ناظران بر این باورند که «تکیه‌گاه مستحکم» (نام رزمایش اخیر) آغازی عملی برای همکاری اتاق عملیات مشترک مقاومت است آن هم به روشی متفاوت؛ اما سازماندهی شده که این موضوع خود در آینده زمینه را برای هماهنگی بیشتر در دو سطح نظامی و امنیتی و از طرفی برای توسعه کار گروه‌ها تحت ستادی یکپارچه فراهم می‌کند».

الاخبار در گزارشی دیگر به نقل از منابع اطلاعاتی فلسطینی خبر داد که تعدادی از نیروهای یگان وابسته به اطلاعات نظامی دشمن موسوم به «آمان»، روز گذشته در شهرک اطراف نوار غزه مستقر شده‌اند تا رزمایش مشترک گروه‌های مقاومت را زیر نظر بگیرند.

طبق این گزارش، این موضوع تنها به اینجا ختم نشده و «ایتای بلومنتال» خبرنگار مسائل هوایی روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» گزارش داده است که همزمان با آغاز رزمایش بویژه هنگام شلیک موشک به سمت دریا،‌ تل‌آویو از چند پرنده پیشرفته برای زیر نظر گرفتن این اقدام استفاده کرده است.

وبگاه خبری «الاعلام الحربی» شاخه فلسطین از مشارکت دوازه شاخه نظامی گروه‌های مقاومت در این رزمایش خبر داده بود که این گروه‌های عباتند از:

گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس
گردان‌های «المقاومه الوطنیه» شاخه نظامی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین
«سرایا القدس» شاخه نظامی جهاد اسلامی
گردان‌های «ابوعلی مصطفی» شاخه نظامی جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
تیپ «الناصر صلاح الدین» شاخه نظامی کمیته مقاومت مردمی
گردان‌های «شهداءالاقصی» از شاخه‌های نظامی تابع جنبش فتح
«جیش العاصفه» از شاخه‌های نظامی تابع جنبش فتح
گروه شهید «أیمن جوده» زیرمجموعه گردان‌های شهداء الاقصی
گردان‌های شهید «عبدالقادر الحسینی» از شاخه‌های نظامی تابع جنبش فتح
گردان‌های «المجاهدین» شاخه نظامی جنبش مجاهدین
گردان‌های «الانصار» شاخه نظامی جنبش «الاحرار»
گردان‌های شهید «جهاد جبریل» از شاخه‌های نظامی جبهه مردمی برای آزادی فلسطین

اتاق عملیات مشترک گروه‌های فلسطینی روز چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد، در چارچوب همکاری و کار مشترک میان گروه‌های مقاومت فلسطینی و عینیت بخشی به آمادگی جنگی به صورت دائم و مستمر این گروه‌ها، روز سه‌شنبه، رزمایشی مشترک برگزار خواهند کرد.

این رزمایش روز گذشته طبق اعلام اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین برگزار شد و پس از گذشت دوازه ساعت، مطابق با برنامه اعلام شده، پایان یافت.

فارس

پربیننده ترین خبرها