انفجارهای عدن.. ملت عوامل آن را رسوا کردند

انفجارهای عدن.. ملت عوامل آن را رسوا کردند
پنج‌شنبه 11 دی 1399 - 13:33

به دنبال وقوع انفجارهایی در فرودگاه عدن همزمان با ورود اعضای کابینه منصور هادی، رئیس جمهور فراری یمن، از مراسم امضای توافق ریاض، کاربران توییتر و فعالان یمنی چندین هشتگ را ترند کردند.

العالم - داغ های مجازی

ظهر دیروز چهارشنبه سه انفجار قوی در فرودگاه عدن، این فرودگاه را به لرزه درآورد. یکی از این انفجارها در سالن اصلی فرودگاه رخ داد. این سالن در ان زمان پر از مسافر و کسانی بود که به استقبال دولت منصور هادی رفته بودند.

در این انفجار بیش از 22 نفر کشته شدند که "محمد مساعد الامیر"، قائم مقام وزارت کشور دولت مستعفی هم در بین آنها است. 51 نفر هم مجروح شدند.

نکته قابل توجه در این حادثه که توفانی از سوالها را به دنبال داشته است این است که منابع دولت منصور هادی فاش کردند که محمد ال جابر، سفیر عربستان در یمن در آخرین لحظه از سوار شدن به هواپیمای حامل دولت منصور هادی، منصرف شده است.

سرتیپ ستاد عابد الثور، کارشناس مسائل استراتژیک گفته است که رد پای امارات در این انفجارها به وضوح مشخص است و این کشور و مزدورانش در عدن مسئول امنیت این شهر هستند. وی تأکید کرده است که شورای انتقالی وابسته به امارات با تکرار تهدیدهای خود اعلام کرده است که از دولت جدید منصور هادی که در ریاض تشکیل شده است، راضی نیست.

نصر الدین عامر، قائم مقام وزارت اطلاع رسانی یمن هم گفته است به دنبال تحمیل توافق ریاض بر طرف های درگیر در یمن توسط عربستان، مدت های طولانی است که جنوب این کشور صحنه درگیری های شدید بین گروه های مزدور است. عربستان تلاش می کند با تحمیل این توافق، اوضاع را به حالت قبل برگرداند اما نمی تواند. وی افزود: این دولت توسط عربستان تشکیل شده است و به این کشور وابسته است. اما طرف های این توافق از امضای آن راضی نیستند و حوادث فرودگاه عدن نشان داد که هیچ کس این دولت را نمی خواهد.

این در حالی است که برخی طرف ها به خصوص کشورهای ائتلاف تجاوز شتاب زده دولت نجات ملی یمن را متهم کرده است اما دولت یمن این اتهامات را رد کرده و آن را تلاشی برای سرپوش گذاشتن بر جنایات ائتلاف در حق مردم عادی و تسویه حساب های درون گروهی بین مزدوران دانسته است.

در این بین چندین هشتگ با موضوع انفجار عدن ترند شده است که عبارتند از: منها #مطار_عدن (فرودگاه عدن)، #انفجار_مطار_عدن(انفجار فرودگاه عدن)، #تفجيرات_مطار_عدن(انفجارهای فرودگاه عدن)، و#الامارات_تعبث_بعدن(امارات عدن را به بازی گرفته). کاربران به بهانه این هشتگ ها ضمن محکوم کردن این حادثه، عوامل دخیل در آن را رسوا کردند.

انیس منصور، مشاور سابق سفارت منصور هادی در ریاض در توییتی گفته بود انفجار در فرودگاه عدن این سئوال را مطرح می کند که چرا هیئت دولت قبل از گارد ریاست جمهوری و دستگاه های امنیت و اطلاعات وزارت کشور و ارتش آنهم با وجود شبه نظامیان بدخواهف به فرودگاه رسید.

وی که خود از مزدوران سعودی است در توییت دوم می نویسد: امارات با انفجار از دولت قانونی یمن استقبال کرد همانطور که قبلا هم گفتم امارات فقط با برخی از وزرای کابینه جدید موافق است.

پربیننده ترین خبرها