هدف از حمله به فرودگاه عدن در یمن چه بود؟

هدف از حمله به فرودگاه عدن در یمن چه بود؟
پنج‌شنبه 11 دی 1399 - 22:06

پس از حمله موشکی به فرودگاه عدن یمن هنگام ورود اعضای کابینه جدید دولت منصور هادی که از ریاض عازم عدن بود، روزنامه نگار یمنی اسماعیل المحاقری که مورد هدف این حمله قرار گرفته بود با العالم گفتگو کرد.

العالم- یمن

در این گفتگوی اختصاصی در برنامه "المشهد الیمنی" المحاقری توضیح داد:" پیامدهای این حمله، در هیاهوی تبادل اتهامات میان جهت های مختلف گم شده است. شایان ذکر است که همه جهت های حمایت شده از طرف ائتلاف متجاوز، گروهی را که "حوثی ها"می نامند مقصر می دانند و کسانی را که "آسیب دیدگان پیمان ریاض" می نامند نیز از این دایره مستثنی نمی کنند. این پیمان مطرح شده از طرف عربستان است که در این مرحله سعی داشت آن را تسریع کرده و مزدوران ائتلاف تجاوز را به استان عدن سوق دهد".

المحاقری تاکید کرد:" عربستان کاملا می دانست که زمینه برای تشکیل دولت و ارسال آن به عدن فراهم نیست. اما روشن است که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان، درصدد به انجام رسانیدن برنامه های خود پیش از انتصاب جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا بود، زیرا بایدن تهدید کرده بود که او را در قضایای زیادی تحت فشار قرار خواهد داد".

وی خاطرنشان کرد: محمد بن سلمان تلاش کرد حداقل در مهار درگیری داخلی بین مزدوران دستاوردی داشته باشد. اما نتیجه آن اینگونه شد. در واقع حمله صورت گرفته، حقیقت را آشکار کرد و عمق درگیری میان احزاب و گروه های مسلح را نشان داد. و نشان داد که این منازعه بر سر یک اردوگاه یا شهر یا یک وزارتخانه نیست، بلکه درواقع کشمکشی بر سر نفوذ و منافع است.

ظهر دیروز چهارشنبه سه انفجار قوی در فرودگاه عدن، این فرودگاه را به لرزه درآورد که در طی آن، بیش از 22 نفر کشته شدند. این انفجار همزمان با ورود اعضای کابینه منصور هادی، رئیس جمهور فراری یمن، از مراسم امضای توافق ریاض به فرودگاه عدن اتفاق افتاد.

پربیننده ترین خبرها