اختصاصی العالم؛

کشف مین انفجاری در یک کشتی در بندر بصره

جمعه 12 دی 1399 - 16:48

خبرنگار العالم اعلام کرد نیروهای امنیتی عراق در تلاش برای خنثی کردن مین انفجاری در یکی از کشتی های بندر نفتی بصره هستند.

العالم ـ عراق

خبرنگار شبکه خبری العالم افزود: برخی طرف های عراقی، برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس را متهم کردند که با این اقدام به دنبال ایجاد ناامنی در کشور هستند.

وی گفت: نیروهای امنیتی یک مین با وزن 28 کیلوگرم در یک کشتی در مقابل سواحل کشور کشف کردند و برای خنثی کردن آن می کوشند.

خبرنگار العالم اظهار داشت: این حادثه افکار عمومی عراق را به خود مشغول کرد و نخستین اتفاق در نوع خود است.

وی گفت: خبرها حاکی از آن است که این کشتی از سواحل امارات به بندر بصره آمده است.

ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق امروز جمعه درخصوص عملیات نجات یک کشتی وابسته به شرکت "سومو" در آبهای منطقه ای توضیحاتی ارائه داد.

ستاد اطلاع رسانی امنیتی در بیانیه ای گفت: در ساعت 4 عصر روز گذشته(پنجشنبه) یک جسم خارجی عجیب متصل به یکی از کشتی ها در منطقه انتظار در آبهای منطقه ای کشف شد و گمان می رفت که یک مین دریایی باشد. این کشتی 28 مایل از بنادر نفتی ما دور بود. متعاقبا مشخص شد که این کشتی توسط شرکت بازاریابی نفتی "سومو" اجاره شده است و در کنار آن کشتی دیگری است که از آن سوختگیری می کند. فورا تیم خنثی سازی مواد منفجره در وزارت کشور تشکیل و به صورت هوایی به فاو انتقال داده شد و سپس با هماهنگی نیروی دریایی عراق، به سمت کشتی مربوطه حرکت کرد و علی رغم ارتفاع و شدت حرکت امواج توانست کشتی دیگر را تخلیه و کشتی مورد نظر را که مین دریایی بزرگی به آن متصل شده بود، متوقف کند.

در این بیانیه آمده است: تیم خنثی سازی مواد منفجره در حال خنثی کردن این مین و تخلیه کشتی هستند و نیروهای دریایی عراق نیز به همراه تیم مذکور برای موفقیت این عملیات، تلاش می کنند.

پربیننده ترین خبرها