پیام مردم عراق در تظاهرات گسترده «شهادت و حاکمیت» در سالروز شهادت حاج قاسم

پیام مردم عراق در تظاهرات گسترده «شهادت و حاکمیت» در سالروز شهادت حاج قاسم
شنبه 13 دی 1399 - 14:28

نماینده فراکسیون پارلمانی الصادقون، درباره پیام اصلی تظاهرات گسترده مردمی تحت شعار «شهادت و حاکمیت» که فردا در سالروز شهادت فرماندهان مقاومت در بغداد و چند استان دیگر برگزار خواهد شد، توضیح داد.

العالم - عراق

«محمد البلداوی» نماینده فراکسیون پارلمانی «الصادقون» درباره راهپیمایی بزرگ فردا (یک‌شنبه - 3 ژانویه) که قرار است همزمان با نخستین سالروز شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق توضیح داد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» گفت: هدف از این تظاهرات بزرگ که در بغداد و سایر استانهای عراقی در سالروز شهادت فرماندهان پیروزی برگزار خواهد شد، اعلام مخالفت مردم عراق با حضور نیروهای آمریکایی در عراق است و به منزله یک سیلی به صورت دولت شکست‌خورده ترامپ است.

البلداوی تصریح کرد: تظاهرات فردا یک پیام مردمی خواهد بود که فحوای آن درخواست حفظ حاکمیت کشور و انتقام خون همه شهدا است و بیانگر احساس ملی حقیقی ملت عراق در رد حضور نیروهای خارجی در خاک کشورشان است.

قرار است در نخستین سالروز شهادت فرماندهان مقاومت در بغداد شماری از استانهای عراقی تظاهرات و راهپیمایی گسترده‌ای انجام شود و تدارکات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای این امر انجام شده است.

اعلام مکان‌های اصلی تظاهرات‌ فردا در استانهای مختلف

پایگاه خبری «صابرین نیوز» نیز طی اطلاعیه‌ای مکان‌های مشخص شده برای تجمع در بغداد و سایر استانهای عراقی برای این تظاهرات را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، این تظاهرات که با شعار «شهادت و حاکمیت» برگزار خواهد شد در بغداد در میدان «التحریر» برگزار شد در بصره از ساعت 10 امشب آغاز خواهد شد و مرکز تجمع، نزدیک کاخ‌های ریاست‌جمهوری است و در شهرها و نواحی اطراف نیز در مراکز خود تجمع خواهند کرد. در استان «الواسط» از ساعت هفت صبح روز یکشنبه در الکوت آغاز خواهد شد و در شهرستانهای و نواحی دیگر این استان، مردم هر شهرستانی در مرکز منطقه خود تجمع خواهند کرد.

در استان «المثنی» از ساعت ۵:۳۰ صبح، در «میسان» در ساعت ۳ بامداد در ذی‌قار نیز در بامداد روز یکشنبه آغاز خواهد شد.

پیشتر مقامات سازمان الحشد الشعبی عراق اعلام کرده بودند که از چند روز پیش از سالروز شهادت این فرماندهان مقاومت، چندین مراسم در دو بخش رسمی و مردمی تدارک دیده شده است. شعار «شهادت و حاکمیت» نیز به عنوان شعار اصلی اولین سالروز بزرگداشت فرماندهان شهید انتخاب شده تا بر ضرورت اخراج اشغالگران و بازپس‌گرفتن حاکمیت عراق تاکید شود.

«ابوضیاء الصغیر» مسئول دفاتر الحشد الشعبی در استان های عراق چندی پیش گفته بود: مهمترین برنامه تدارک دیده شده برای بزرگداشت سالروز شهادت فرماندهان پیروزی بر تروریسم، راهپیمایی میلیونی مردمی در بغداد است که طی آن بر اخراج فوری نیروهای آمریکایی از خاک عراق تاکید خواهد شد.

سوم ژانویه (۱۳ دی ماه سال گذشته) آمریکا در اقدامی تروریستی سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را در بغداد به شهادت رساند. به دنبال این ترور، پارلمان عراق طرح اخراج نظامیان آمریکایی از عراق را تصویب کرد و اکنون سراسر عراق خود را برای بزرگداشت یاد این شهدا در نخستین سالگرد شهادتشان آماده می‌کند. خیابان‌های مختلفی در سراسر عراق مزین به بیلبوردهای بزرگ از این شهدا شده‌اند و در استانهای مختلف مراسم‌های یادبود و بزرگداشت این شهدا برگزار شده و می‌شود و هماهنگی‌ها و تدارکات برای این امر همچنان ادامه دارد.

«احمد الاسدی» رئیس فراکسیون «السند الوطنی» عراق نیز پیشتر گفتکه ملت عراق بار دیگر با حضور میلیونی خود بر این خواست ملی برای اخراج نیروهای اشغالگر تاکید خواهند کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها