محور نتانیاهو - بن سلمان و امید بیهوده به دیوانگی ترامپ

محور نتانیاهو - بن سلمان و امید بیهوده به دیوانگی ترامپ
شنبه 13 دی 1399 - 14:48

هر قدر که موعد خروج دونالد ترامپ، رئیس جمهور بازنده آمریکا از کاخ سفید نزدیک تر می شود، صدای رفقای او یعنی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و بن سلمان، ولی عهد عربستان برای جنگ بلندتر می شود.

العالم - در گوشی

این دو هر لحظه بیشتر در بوق جنگ آمریکایی می دمند و ترامپ را برای گرفتار شدن در باتلاق جنگ با ایران تحریک می کنند.

در این بین خبر خروج ناو هواپیمابر یو اس اس نیمیتز از خلیج فارس مثل صاعقه روی سر آنها فرود آمد. با این حال هر دو همچنان - بی فایده - در بوق جنگ می دمند.

به نظر می رسد که تهدیدهای آمریکا علیه ایران - که صرفا یک نمایش قدرت بود و به اعزام زیردریایی هسته ای و بمب افکن های استراتژیک خلاصه شد – نه تنها ایران را به هراس نیفکند بلکه عزم آن را برای دفاع از خود و ملت و منافعش جزم تر کرد و باعث شد که این کشور با تهدیدی قوی تر و جدی تر و محکمتر، پاسخ تهدیدهای آمریکا را بدهد. این حرکت کافی بود که دیوانه ای مثل ترامپ حساب کار دستش آمده و دست از این قدرتنمایی افسارگسیخته – که ممکن بود اوضاع را از کنترل خارج کرده و نیروی دریایی این کشور را تبدیل به طعمه راحتی برای ایران کند - بردارد. ایران دهه هاست که می داند چگونه ناوهای هواپیمابر و زیردریایی های آمریکا را در آب های خلیج فارس شکار کند.

شبکه سی ان ان آمریکا، از اولین منابع خبری بود که از هرج و مرج و بی برنامگی پنتاگون پرده برداشت. این شبکه به نقل از مقامات و مسئولین این وزارت خانه فاش کرد که "کریستوفر میلر" وزیر دفاع آمریکا تصمیم به "کاهش تنش" با ایران گرفته است!! لذا ناو هواپیمابر یو اس اس نیمیتز را از خلیج فارس خارج می کند. این شبکه فاش کرد که مقامات پنتاگون درباره سطح خطر ایران دچار اختلاف شده اند..!!

شبکه سی ان ان هیچ اشاره ای به منابع اطلاعاتی که درباره "تنش اخیر" در منطقه و برنامه ریزی ایران برای حمله به نیروهای آمریکا و انتقال موشک های بالستیک کوتاه برد به عراق در سالگرد شهادت قاسم سلیمانی به پنتاگون رسیده است، نکرد اما به نقل از مقامات این وزارت خانه گفت: "هیچ اطلاعات موثقی درباره احتمال حمله ایران به نیروهای آمریکایی وجود ندارد".

این شبکه به نقل از همین مقامات می افزاید: برخی افراد در دولت ترامپ در بزرگنمایی خطر ایران اغراق می کنند و مدعی هستند که ایران در سالگرد شهادت قاسم سلیمانی به نیروهای آمریکایی حمله می کند.

بدیهی است که هم سی ان ان و هم مقاماتی که – سی ان ان خبر خود را به نقل از آنها گفته است – از اشاره به منابع اطلاعاتی که در اختیار وزارت دفاع آمریکا قرار گرفته است طفره می روند. این منبع سعی کرده است به هر ترتیب آمریکا را به جنگ با ایران بکشاند؛ جنگی که اگر شروع شود، میخ آخر بر تابوت حضور نظامی آمریکا و منافع نامشروع این کشور در منطقه خواهد بود. این طفره رفتن، گویای حقیقتی بس حساس و مهم است و آن اینکه دولت ترامپ و کلا آمریکا تبدیل به بازیچه بی ارزشی در دست لابی صهیونیسم و دلار سعودی شده است.

حقیقتی که سی ان ان از افشای آن ابا داشت، روزنامه سعودی الحیاه، چاپ لندن، در شماره روز پنج شنبه گذشته خود به وضوح اعلام کرد. این روزنامه در شماره یادشده گزارشی را درباره نشست های سه هفته اخیر مقامات نظامی "اسرائیلی" و مقامات سعودی در شهر نیوم عربستان منتشر کرده بود که در آن، دو طرف درباره کشاندن دولت آمریکا به جنگ با ایران برای از بین بردن امکان بازگشت به برجام در دوره بایدن توافق کرده بودند. !!

نکته جالب توجه اینجاست که این روزنامه به نقل از منابع آمریکایی فاش کرده بود که فرماندهان نظامی این کشور در پنتاگون به شدت نگران تلاش های جاری برای کشاندن آمریکا به جنگ با ایران هستند و نمی خواهند منطقه را شعله ور کنند. این روزنامه فاش کرده که اروپا و به طور مشخص، انگلیس و آلمان هم همین موضع را دارند.

بدیهی است که کسی تردیدی در دیوانه بودن ترامپ ندارد و کسی هم تردیدی ندارد که محور ناکام نتانیاهو و بن سلمان برای کشاندن آمریکا به جنگ با ایران با تکیه بر جنون ترامپ، تلاش می کنند. با این حال این محور ناکام فراموش کرده است که هنوز عاقلانی در پنتاگون هستند که اجازه ندهند کسی از دیوانگی ترامپ در واپسین روزهایش سوء استفاده کند و جان هزاران نظامی آمریکایی را به خطر بیندازد. آنهم فقط به خاطر ترس نتانیاهو و کینه بن سلمان از ایران.

پربیننده ترین خبرها