آغاز 2021 در یمن با جنایت ائتلاف سعودی در الحدیده

آغاز 2021 در یمن با جنایت ائتلاف سعودی در الحدیده
شنبه 13 دی 1399 - 14:50

ائتلاف متجاوز سعودی- اماراتی علیه یمن در اولین روز سال نوی میلادی وحشیانه‌ترین جنایت را در استان الحدیده مرتکب شد.

العالم- داغ‌های مجازی

در حمله جنگنده‌های ائتلاف به مراسمی عروسی در این استان در عصر دیروز ده‌ها شهروند یمنی شهید و مجروح شدند.

"محمد عیاش قحیم" استاندار الحدیده، جمعه‌شب در واکنش به حمله توپخانه ائتلاف سعودی به سالن برگزاری یک جشن عروسی در این استان گفت: "متأسفانه سازمان ملل متحد در مقابل جنایت‌های ائتلاف متجاوز سکوت کرده است."

محمد عیاش قحیم با بیان این‌که استان الحدیده در مقابل سکوت غیرموجه سازمان ملل متحد، مورد تعرض و بمباران قرار گرفته است، تأکید کرد که سکوت سازمان ملل متحد مزدوران متجاوز را به انجام چنین جنایاتی ترغیب می کند.

محمدعلی الحوثی" عضو شورای عالی سیاسی یمن نیز ضمن محکوم کردن حمله ائتلاف سعودی به مراسم جشن عروسی در استان الحدیده، خواستار انجام تحقیقات بین‌المللی در خصوص این جنایت شد.

الحوثی حمله توپخانه ائتلاف سعودی به مراسم جشن عروسی در استان الحدیده، این جنایت را یک اقدام تروریستی تعمدی خواند.

از سوی دیگر وزارت بهداشت یمن نیز این اقدام تروریستی را محکوم کرد و از جامعه جهانی خواست تا با فشار بر ائتلاف سعودی، جنگ علیه یمن را متوقف کنند.

وزارت بهداشت یمن همچنین از سازمان ملل متحد خواست تا همه تلاش خود برای برای جلوگیری از چنین جنایت‌هایی و حمایت از مردم این کشور به‌کار گیرد.

"ضیف‌الله الشامی" وزیر اطلاع‌رسانی یمن و سخنگوی دولت نجات ملی این جنایت را محکوم و تأکید کرد، این جنایت نقض دوباره توافق سوئد است.

"امین الجرموزی" در صفحه کاربری خود، به ناجوانمردی و خیانت ائتلاف متجاوز و مزدورانش و نیز تداوم حملات به مراکز تجمع غیرنظامیان اشاره کرده و گفته است: "از ابتدای تجاوز، شجاعت‌شان را با بمباران خانه‌ها، مراسم‌های عروسی و عزا، بازارها و بیمارستان‌ها نشان داده‌اند همانگونه که امروز نیز این اتفاق افتاد و آنها سالن عروسی متعلق به زنان را در الحدیده بمباران کرد. ولی در میان نبرد هنگام رویارویی با مردان، ما می‌بینیم که آنها( مزدوران) در حال فرار هستند."

"یاسر المهلل" نوشت: "مزدوران سعودی سال جدید را با تجدید عهد شیطانی‌شان یعنی جنایات علیه زنان و کودکان و کشتارشان آغاز کردند و در نخستین ساعات سال جدید سالن عروسی زنان را در شهرستان الحوث در الحدیده هدف حملات توپخانه‌ای قرار دادند که طبق آمارهای اولیه، در این جنایت 5 نفر شهید و ده‌ها نفر مجروح شدند."

"اسامه الجنداری" نیز به تداوم چنین جنایت‌هایی توسط ائتلاف متجاوز و مزدورانش اشاره و خاطرنشان کرد: "حمله ائتلاف و مزدورانش به مراسم عروسی در سالن المنصور در الحدیده برای آنها بی‌سابقه نبوده است. ما حملات به مراسم‌های عروسی سنبان و عزای ارحب را فراموش نکرده‌ایم و نمی‌کنیم."

"حیدر الحمزی" نیز نوشت: "نیروهای ائتلاف متجاوز آمریکایی- سعودی سال 2021 را با جنایتی وحشیانه که لکه ننگی بر پیشانی بشریت است، آغاز کرند و مراسم عروسی را در سالن المنصوری در استان الحدیده بمباران کردند."

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها