غنی سازی 20 درصدی اورانیوم... در مقابله با تندروترین دولت آمریکا

غنی سازی 20 درصدی اورانیوم... در مقابله با تندروترین دولت آمریکا
شنبه 13 دی 1399 - 22:22

در حالی که آمریکا و دنباله روان آن در منطقه مانند عربستان و "اسراییل" بر طبل جنگ علیه ایران می کوبند و در حالی که مطبوعات آمریکا و رسانه های طرف های دنباله رو، اطلاعاتی درباره قصد ترامپ برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران قبل از پایان دوره ریاستش درز می کنند و نیز در حالی که برخی از ایران می خواهند تا ترامپ دیوانه را که دیگر چیزی به پایان دوره ریاستش باقی نمانده است، تحریک نکند، ایران اعلام کرد که قصد و نیت خود برای غنی سازی اورانیوم به میزان 20 درصد را به آژانس هسته ای اطلاع داده است.

العالم ـ ایران

تصمیم ایران در واقع پاسخی به خروج امریکا از توافق هسته ای و بازگرداندن تحریم های غیرقانونی و غیرانسانی یک جانبه علیه ملت ایران از سوی ترامپ و نیز واکنشی به سستی و کوتاهی اتحادیه اروپا و عمل نکردن به توافق هسته ای و نیز پاسخی به جنایت ترور شهید محسن فخری زاده دانشمند ایرانی توسط مثلث شوم امریکا و رژیم صهیونیستی و عربستان است.

حال ممکن است کسی بپرسد که راز قدرت ایران در چیست که در مقابل فشارهای اقتصادی و محاصره و تحریمها و تهدیدهای نظامی و توطئه و همدستی غرب و اروپا با امریکا و نیز در مقابل تندروترین دولت آمریکایی صهیونیستی راستگرا در طول تاریخ آمریکا تسلیم نمی شود؟ این دولت سیاستمداران و نظامیانی دارد که به شدت نسبت به ایران کینه می ورزند و از لابی صهیونیستی فرمانبرداری می کنند.

راز قدرت ایران به سبب قدرت بازدارنگی عظیم و یا کیفیت بسیار بالای سلاح های ساخت داخل نیست؛ بلکه راز قدرت ایران در ایمان و اعتقاد مردانش به این سلاح هاست. این عقیده برخاسته از اصول و فرهنگ انقلاب جاویدان کربلاست؛ این عقیده هوادارانش را از هرگونه ترس و تردید مصون نگه می دارد آنگاه که عقیده و اصول و شرف و ارزشها در خطر باشد. این مردان ناوهای هواپیمابر آمریکا و یا زیردریایی های هسته ای امریکا و پایگاه های آمریکایی را، مانند دیگران، یک قضا و قدر نمی بینند که باید در مقابلش تسلیم شوند بلکه این قطعات آهنین را فرصتی برای مالیدن پوزه آمریکا به خاک و تبدیل کردن آنها به آهن پاره می دانند. این امر سبب شد تا آمریکایی ها از هرگونه مواجهه واقعی با این مردان بپرهیزند؛ زیرا به خوبی می دانند که در هر مواجهه ابهت ناوهای هواپیما بر و زیردریایی ها از میان خواهد رفت.

خروج ناو هواپیمابر "نیمیتز" از خلیج فارس بهترین دلیل بر این سخن است؛ آمریکا احتمال می داد که این ناو مانعی در برابر ایران باشد؛ اما طبق آنچه که مطبوعات آمریکایی درز کردند، مسئولان ارشد امریکا از جمله عزرا کوهین واتنیک از مسئولان ارشد اطلاعاتی در پنتاگون که به ترامپ نزدیک است، شک و تردیدهایی درباره میزان بازدارندگی این ناو مطرح کردند.

ایران می توانست حداقل در این دوهفته که از ریاست ترامپ باقی مانده، قصد خود برای غنی سازی اورانیوم را اعلام نکند، تا از دیوانگی این مرد همانطور که برخی می گویند، در امان بماند؛ اما ایران ترجیح داد این مساله را اعلام کند تا پیام هایی به طرفهای متعددی ارسال کند؛ از جمله آنکه ایران برای پاسخ دادن به آنهایی که جان دانشمندانش را به خطر می اندازند، لحظه ای درنگ نخواهد کرد. از حقوق هسته ای خود کوتاه نمی آید حتی اگر طرف مقابلی که می خواهد ایران را از این حقوق محروم کند، آمریکا باشد و از اقدامات خود بازنخواهد گشت مگر آنکه طرفهای دیگر به توافق هسته ای پایبند شوند. همچنین هدف ایران منع "جو بایدن" رییس جمهور منتخب آمریکا و ترویکای اروپا از ادامه دادن به راه ترامپ است. ایران با این اقدامات می خواهد تاکید کند که در مقابل هرگونه حمله پاسخی سخت تر وشدیدتر خواهد داد و این همان چیزی است که حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران اعلام کرد مبنی بر آنکه توان موشکی ایران می تواند منطقه را از وجود آمریکایی ها پاک کند اگر ترامپ متعرض ایران گردد..

تمام این پیام ها را آمریکا و ترامپ دیوانه پیش از این دریافت کردند؛ آنگاه که ایران بزرگترین پایگاه آمریکایی در عراق را در پاسخ به جنایت ترور سردار شهید قاسم سلیمانی، با موشک هدف گرفت. همچنین زمانی که پهپاد غول پیکر گلوبال هوک را در ارتفاع 20 هزار فوت به محض ورود به حریم هوایی کشور ساقط کرد.

پربیننده ترین خبرها