تكرار بازی صهیونیست‌ها با پرونده سوخته "لاکربی"

تكرار بازی صهیونیست‌ها با پرونده سوخته
دوشنبه 15 دی 1399 - 18:10

وزیر امور خارجه ایران کاملا حق داشت که به "دونالد ترامپ" که در واپسین روزهای ریاست‌جمهوری‌اش قرار دارد، درباره افتادن در دامی که اسرائیل برایش پهن کرده، هشدار دهد. این رژیم اشغالگر بعد از ناکام ماندن تمام تلاش‌ها و فشارهایش علیه ایران، تلاش می‌کند با فریب و دروغ، ترامپ را به جنگی علیه جمهوری اسلامی سوق دهد.

العالم- درگوشی

به نظر می‌رسد اسرائیل در اندک مدت باقی‌مانده از حضور ترامپ در کاخ سفید چیزی و موضوعی پیدا نکرده که با آن، ایران را متهم کند لذا به مزدورانش در داخل آمریکا که صهیونیست‌زده و راست‌گرای افراطی هستند متوسل شده تا کارت‌های سوخته را دوباره بر هم بزنند تا شاید "دلیلی" برای متهم کردن ایران پیدا شود.

"جان هولت" مامور سابق سازمان جاسوسی سیا نیز به کمک این رژیم شتافت و "بهانه‌ای" دست آن داد.

او مدعی شد: "من و بسیاری از افسران اطلاعاتی معتقد نیستیم که لیبی مسئول بمب‌گذاری لاکربی در سال 1988 است، بلکه بر اساس شواهد اولیه، ایران مسئول واقعی این حمله مرگبار است."

موضوع قابل توجه این است که "بهانه‌ای" که هولت بعد از 33 سال از گذشتِ این حادثه به دست اسرائیل داد، در مقاله‌ای در وب‌سایت عبری‌زبان "تایمز اسرائیل" منتشر شد.

به هولت در این مقاله عنوان "پروفسور علوم سیاسی" داده شده است. او نوشته است: "من خواهان بررسی پرونده با توجه به شواهد علیه ایران و بی‌نظمی در ارائه شواهد توسط دولت آمریکا در دادگاه اول هستم." او بدون این‌که هیچ دلیل و سند ملموسی در مورد اثبات این ادعای دروغین خود در این پرونده بدهد، افزود: "ایالات متحده و اسرائیل باید با ما همکاری کنند تا تأسیسات اصلی نظامی در ایران، اردوگاه‌های آموزشی سپاه پاسداران و همه تأسیسات هسته‌ای اعلام شده یا مخفی را هدف قرار دهند، قبل از اینکه ایران قدرت کافی برای حمله جدید را به دست آورد و این همان کاری است که آنها انجام خواهند داد."

ادعاهای هولت پس از آن مطرح می‌شود که دادگستری آمریکا چند روز پیش و در آستانه سی و دومین سالگرد بمب‌گذاری لاکربی، "ابو ججیله محمد مسعود" از اعضای سابق سازمان اطلاعات لیبی را به مشارکت در این حمله متهم کرد.

"ویلیام بار" دادستان کل سابق آمریکا، که اخیرا از سوی ترامپ عزل شد، گفت: "این شخص مسئول کشته شدن دو آمریکای و برخی دیگر است و بالاخره به خاطر این جنایتش در دادگاه محاکمه خواهد شد." وی "ابراز خوش‌بینی کرد" که ابو عجیله محمد مسعود که در حال حاضر در زندان‌های لیبی است، به آمریکا تحویل داده می‌شود.

گفته می‌شود دستگاه‌های قضایی در آمریکا و اسکاتلند در سال 1991 دو مامور اطلاعاتی لیبی "عبدالباسط علی محمد المقرحی" و "امین خلیفه فحیمه" را به مشارکت در این بمب‌گذاری متهم کردند و این دو متهم در سال 2000 در دادگاه ویژه اسکاتلندی در هلند، به عنوان یک کشور بی‌طرف، محاکمه شد. یک سال بعد، اما، فحیمه تبرئه شد و المقرحی به حبس ابد محکوم شد ولی این حکم سپس به 27 سال زندان تقلیل یافت. او در سال 2009 به دلایلی جسمی آزاد شد و سه سال بعد در لیبی درگذشت.

خلاصه آنکه، این چند سطر مقاله هولت که ادعاهایی واهی در آن مطرح شده، شاهدی قوی بر این واقعیت است که نتانیاهو، لابی صهیونیست و راست‌گراهای افراطی آمریکا پشت این بازی احمقانه است و عمرشان را با سرگرم شدن به پرونده‌ای هدر می‌دهند که خیلی وقت بسته شده و شاهدان و متهمان آن در قید حیات نیستند. یکی از طنزپردازان در مذمت این اتهام‌زنی‌های مضحک گفته است باید ایران را مسئول سونامی 2004، حملات 11 سپتامبر و تغییر آب و هوایی و گرم شدن هوا نیز دانست!!.

پربیننده ترین خبرها