گزافه‌گویی نتانیاهو در واکنش به آغاز روند غنی سازی 20 درصدی اورانیوم در ایران

گزافه‌گویی نتانیاهو در واکنش به آغاز روند غنی سازی 20 درصدی اورانیوم در ایران
دوشنبه 15 دی 1399 - 21:21

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به آغاز مجدد غنی‌سازی 20 درصدی اورانیوم از سوی ایران، مدعی شد که تهران در پی توسعه برنامه هسته‌ای با اهداف نظامی است.

العالم- ایران

به گزارش العالم، در حالی‌که سخنگوی دولت ایران از آغاز "فرآیند تولید اورانیوم با غنای 20 درصد در مجتمع غنی‌سازی فرودو" خبر داده است، "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم اسرائیل مدعی شد، این اقدام نشان‌دهنده هدف حکومت ایران برای ساخت جنگ‌افزار هسته‌ای است و "تل‌آویو به ایران اجازه تولید سلاح هسته‌ای نمی‌دهد".

نتانیاهو همچنین مدعی شد که تصمیم ایران در از سرگیری غنی‌سازی 20 درصدی اورانیوم تنها تلاش برای ادامه دادن به هدف خود در توسعه برنامه هسته‌ای نظامی است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در توییتر نوشته است: "افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم و ارتقا ظرفیت‌های صنعتی زیرزمینی ایران برای غنی‌سازی اورانیوم، تدوام نقض تعهدات دولت ایران است."

طبق این گزارش، "علی ربیعی" سخنگوی دولت ایران شروع غنی‌سازی 20 درصدی را پیرو مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی دانسته و گفته است دستور "حسن روحانی" رئیس‌جمهوری برای غنی‌سازی 20 درصد در روزهای گذشته صادر شده و این موضوع به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز «اطلاع‌رسانی» شده است.

مجلس شورای اسلامی در چارچوب گام‌های کاهش تعهدات هسته‌ای و نامه رئیس‌جمهور ایران به کشورهای اروپایی، در پاسخ به روند اقدامات خصمانه امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و همراهی کشورهای اروپایی با آن، یازدهم ماه آذر طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را به تصویب نهایی رساند.

پربیننده ترین خبرها