تنگ کردن حلقه محاصره نتانیاهو در رژیم اشغالی

تنگ کردن حلقه محاصره نتانیاهو در رژیم اشغالی
سه شنبه 16 دی 1399 - 12:10

دو حزوب، "امل جدید" به رهبری گدعون سائر و "یمینا" به رهبری نفتالی بنت در رژیم اشغالی با تشکیل ائتلافی از توافق برسر توزیع کرسی ها پس از انتخابات خبر دادند.

العالم - فلسطین اشغالی

روزنامه عبری "یدیعوت آحرونوت" نوشت: این توافق گام مهمی برای در تنگنا قرار دادن حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی است.

انتخابات در رژیم صهیونیستی، براساس فهرست احزاب است بدین گونه که هر رأی دهنده، به یک فهرست رأی می دهد. پس از پایان انتخابات تعداد کل آراء اخذ شده بر تعداد صندلی های کنست تقسیم می شود و میانگین رأیی که برای کسب یک کرسی لازم است به دست می آید. پس از آن تعداد کل آراء هر حزب بر این عدد تقسیم می شود تا تعداد کرسی هایی که می تواند کسب کند مشخص شود. در پایان همواره تعدادی از آراء هر حزب اضافه می آید که به یک کرسی کامل نمی رسد. توافق آراء اضافی در اینجا به کار می آید و طرف هایی که این توافق را امضا کرده اند آراء اضافی خود را به یکدیگر می دهند و در نتیجه چند کرسی کنست به آنها اضافه می شود.

بر اساس اعلام این روزنامه دو حزب بنت و سائر (هر دو حزب راستگرا هستند) به خاطر تمایل به همکاری در آینده این توافق را امضا کردند.

توافق مشابهی نیز میان حزب " هناک مستقبل " (حزب میانه رو) به ریاست یائیر لبید و حزب "اسرائیل بیتنا"(راستگرا) به رهبری اویگدور لیبرمان صورت گرفته و برخی گزارش های اخیر نیز حاکی است لیکود دیگر هیچ حزب راستگرایی برای امضای توافقی مشابه نخواهد یافت.

حزب سائر اخیرا پس از جدایی از حزب لیکود تاسیس و متعهد به پایان دادن به حکومت نتانیاهو شد و نتانیاهو را به دور کردن لیکود از اهدافش و استفاده ابزاری از آن برای تامین منافع شخصی خود متهم کرد .

قرار است رژیم صهیونیستی 23 مارس ،چهارمین انتخابات خود را در کمتر از دو سال برگزار کند .

گفتنی است(پارلمان) رژیم صهیونیستی دو هفته پیش با پایان مهلت قانونی بودجه عمومی و با توجه به عدم تصویب لایحه تعویق تصویب بودجه خود به خود منحل شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها