جدال روز میان کنگره و دادگاه عالی آمریکا؛ چه کسی پیروز است؟

جدال روز میان کنگره و دادگاه عالی آمریکا؛ چه کسی پیروز است؟
سه شنبه 16 دی 1399 - 14:52

برخی ناظران معتقدند به نظر می رسد هنوز فرایند انتخابات ریاست جمهوری به پایان نرسیده و شاید تا انتخابات آتی به پایان نرسد زیرا ترامپ هنوز نتایج انتخابات را نپذیرفته  و هیچ کس نمی داند  20 ژانویه در اوج تنش رسانه های امریکا و سوالاتی درباره تسلیم شدن یا نشدن ترامپ، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

العالم- نظرکده

این ناظران افزودند: ترامپ ضعیف نیست زیرا وی 75 میلیون رای به دست آورده به این معنا که هنوز 75 میلیون امریکایی معتقدند درانتخابات تقلب شده که مساله ی بزرگی است . این در حالی است که 10 وزیر دفاع پیشین به فرماندهان ارتش امریکا در پنتاگون پیام داده و نسبت به حوادث احتمالی دو روز بعد جورجیا و کنگره هشدار ضمنی داده اند.

ناظران افزودند: این مسائل در کل بیانگر نوعی اضطراب و بحران در فرماندهان آمریکایی است که در داخل و خارج آمریکا نیز تاثیر دارد.

در مقابل نیز برخی کارشناسان تصویر آینده آمریکا را مبهم دانستند زیرا اعتراض ترامپ به انتخابات تاثیرات زیادی دارد به ویژه که رای 75 میلیون امریکایی را از آن خود کرده و هواداران ترامپ وی را شخصی می دانند که در تبلیغات انتخاباتی، حضور گسترده ای داشته اما بایدن که 47 سال سابقه فعالیت سیاسی دارد هیچ برنامه انتخاباتی نداشت و ضعیف بود و در تبلیغات انتخاباتی ظاهر نشد.

آنها افزودند، دادگاه عالی باید به شکایت ایالت تگزاس توجه و اگر تقلب شده برای اطمینان خاطر مردم اعلام کند اما این دادگاه شکایت را باطل کرد بلکه گفت ایالت تگزاس حق ندارد علیه ایالت پنسیلوانیا و دیگرایالت ها شکایت کند از اینرو مردم امریکا آن را همدستی می دانند.

ناظران افزودند اگر کنگره نتواند درباره رئیس جمهوری آتی تصمیم گیری کند مجلس و مجلس سنا در پرونده تجدید نظر خواهند کرد و شاید قانون جدیدی برای ارجاع شکایت به دادگاه عالی برای تجدید نظر تصویب کنند یا مهلت 10 روزه ای پیش ازبیستم ماه جاری برای مناقشات بیشتر و بررسی فرایند انتخابات بدهند تا به مردم امریکا نسبت به بررسی فرایند تقلب اطمینان خاطر بدهند و شاید مجلس پیروزی بایدن را اعلام کند اما مجلس سنا بگوید او هنوز پیروز نشده در این صورت شاید یک رئیس جمهوری با وزرای خود در کاخ سفید بماند و رئیس جمهوری دوم خارج از کاخ سفید بوده و هیچ اختیاری نداشته باشد در این صورت مشکل بزرگی شکل خواهد گرفت.

اما رخی تحلیلگران اعلام کردند امریکا همواره برای ورود رئیس جمهوری جدید به کاخ سفید با چنین چالش هایی روبروست و با تحویل مسئولیت اداری به بایدن ، مسائل روال طبیعی خود را پیش خواهد گرفت.

تلاش های ترامپ نیز به این معناست که وی عادت به باخت ندارد و به انعقاد قراردادها عادت دارد به ویژه که 75 میلیون رای به دست اورده و اکنون از اینکه نتوانسته برای تمدید دوره ریاست جمهوری اش ، رای کافی به دست بیاورد ،پشیمان است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها