صالحی: راکتور تحقیقاتی تهران به نام شهید فخری زاده نامگذاری شد

سه شنبه 16 دی 1399 - 13:27

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی از نامگذاری راکتور تحقیقاتی تهران به نام شهید فخری زاده دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی کشور خبر داد.

العالم - ایران / سیاسی

«علی ‌اکبر صالحی» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی امروز (سه‌شنبه) در اظهاراتی با اشاره به مراسم چهلمین روز شهادت شهید محسن فخری زاده دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی کشور که در سازمان انرژی اتمی برگزار شد، گفت: مهمان‌های گرانقدری در این مراسم به پاس احترام به این شهید بزرگوار در این مراسم حضور داشتند از جمله امیر حاتمی وزیر دفاع و حسین امیرعبداللهیان و مدیران ارشد سازمان انرژی اتمی.

وی افزود: در شورای معاونان سازمان انرژی اتمی به پاس خدمات ماندگار این شهید بزرگوار تصمیم گرفتیم نگین سایت شهید شهریاری که راکتور تحقیقاتی تهران است را به نام راکتور تحقیقاتی شهید فخری زاده نامگذاری کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: شهدا زنده‌ هستند و نزد خدا روزی می‌گیرند و نام این بزرگواران در کتاب زرین انقلاب اسلامی تا ابدیت ثبت شده است و ما به پاس خدمات این عزیز بزرگ بر خود تکلیف دیدیم که بهترین جای سازمان انرژی اتمی را به نام این شهید بزرگوار نامگذاری کنیم.

شهید محسن فخری زاده دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی کشور بعدازظهر جمعه هفتم آذر ماه توسط عناصر تروریست مسلح در منطقه آبسرد دماوند به شهادت رسید.

پربیننده ترین خبرها