نماینده های عراق خواستار برکناری مشاور الکاظمی شدند

نماینده های عراق خواستار برکناری مشاور الکاظمی شدند
سه شنبه 16 دی 1399 - 15:06

نماینده های پارلمان عراق با صدور بیانیه هایی به اهانت "هشام داوود" مشاور نخست وزیر عراق به سردار سلیمانی واکنش نشان دادند.

العالم - عراق

اظهارات "هشام داوود" مشاور نخست وزیر عراق در شبکه bbc در راستای رفتارهای تروریستی امریکا و گرایشات این شبکه فتنه انگیز است که اساسا بر پایه های استعماری و مبتنی بر تفرقه انگیزی بریتانیا تشکیل شده است.

اظهارات وی توجیهی برای جنایت تروریستی ترامپ است که سال پیش این دو شهید جاویدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را ترور کرد.

هشام داوود مشاور نخست‌ وزیر عراق اخیرا در گفت وگو با شبکه فارسی «بی. بی.سی» ادعاهایی را درباره سردار سپهبد سلیمانی مطرح کرده بود که با محکومیت و انتقادهای شدیدی در عراق روبرو شده است و در آخرین مورد، «مهدی الامرلی» عضو کمسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق خواست تا هشام داوود را برکنار کند.

الامرلی در بیانیه خود گفت که هر بار هشام داوود مشاور نخست وزیر به شهیدانی که عراق را آزاد کردند، تعرض می کند. آخرین مورد، تعرض او به میهمان عراق شهید قاسم سلیمانی بود که آیت الله سیستانی از وی به عنوان یکی از فرماندهان پیروزی در عراق یاد کرد.

وی افزود: می خواهم به داوود بگویم که وقتی تروریسم عراق را در می نوردید، تو در عشرتکده های اروپا لَم داده بودی و سلیمانی با ما در خاکریزهای شرافت و عزت و جهاد در منطقه آمرلی بود و عراق را ترک نکرد و همه عملیات آزادسازی شرکت کرد و در خاک این کشور به شهادت رسید.

درپی این انتقادها هشام داوود در بیانیه ای درصدد توجیه ادعاها و تبرئه خود برآمد و اعلام کرد که گفته هایش در جریان فیلم مستند شبکه یاد شده به عنوان مشاور نخست وزیر نبوده و بیانگر دیدگاه رسمی نیست بلکه به عنوان یک پژوهشگر امور عراق بیان شده است

احمد اسدی رئیس فراکسیون سند ملی در پارلمان عراق نیز در توییتر گفت: حاج قاسم مسئول ارزشمند و معنوی در کشور خود و همه کشورهای میزبان بود و در عراق نیز برای انجام ماموریت خود در کمک به دولت و مردم عراق برای دفاع از خود و دستاوردهایش، هوشیارانه عمل می کرد.

وی افزود سلیمانی رسما و قانونی وارد عراق می شد و مقامات مردمی و رسمی به جای فرش قرمز دلهایشان را برای وی پهن می کردند زیرا به اخلاص و راستی و نقش پررنگ وی در یاری عراق پی برده بودند.

شیخ عبدالامیر التعیبان الدبی یکی از نمایندگان عراق نیز در پاسخ به دروغ پردازی های هشام داود گفت امثال تو نمی توانند درباره سلیمانی سخن بگویند.چرا که تفاوت از زمین تا آسمان است .

محمد الغبان رئیس فراکسیون فتح نیز در پاسخ به سخنان هشام داود در توییتر نوشت : سلیمانی سرلشکری بزرگ بود اما مشاور الکاظمی به کوررنگی مبتلاست.

وی گفت :آیا زحمات کسی که به دفاع از مردم عراق می پرداخت فراموش شدنی است تکرار می کنم ما از اظهارات کسی که به کور رنگی مبتلاست و نه چشم دارد و نه بصیرت تعجب نمی کنیم

وی افزود: شما در برابر نقض حاکمیت عراق و حریم هوایی اش توسط جنگنده های امریکا و ورود و خروج بدون اجازه جنگنده به پایگاههای نظامی عراق چه کردید ؟

وی افزود حاج قاسم مخفیانه وارد عراق نشده بود بلکه با موافقت دولت عراق و هماهنگی کامل با نهادهای عراقی وارد عراق می شد و به گذرنامه نیاز نداشت این روشی معمول در کشورهاست که با قوانین عراق نیز متناسب بود .

پربیننده ترین خبرها