اهانت مشاور نخست وزیر عراق به حاج‌قاسم؛ چرا؟!

اهانت مشاور نخست وزیر عراق به حاج‌قاسم؛ چرا؟!
سه شنبه 16 دی 1399 - 13:25

تعجبی نیست که شبکه بی بی س در راستای سیاست قدیمی "تفرقه بینداز و حکومت کن" استعمار پیر انگلیس، درست همزمان با سالگرد شهادت سرداران مقاومت، اظهارات عجیب هشام داوود، مشاور نخست وزیر عراق درباره شهید سپهبد سردار سلیمانی پوشش دهد بلکه شگفت اینجاست که شخصی مثل هشام داوود پا از حد و حدود و شأن و شخصیت خود فراتر گذشته و درباره شهدا به خصوص شهیدی مثل سپهبد سلیمانی اظهار نظر کند.

العالم - کشکول

البته داوود با صدور بیانیه ای ادعا کرده است که این گفتگو دو ماه قبل از آنکه پخش شود ضبط شده است و وی در آن زمان مشاور نخست وزیر نبوده است بلکه به عنوان یک محقق و استاد دانشگاه چنین چیزی را به زبان آورده است. اما این توجیه می تواند او را از تبعات این اظهارات نسنجیده در امان نگه دارد. نخستین واکنش از سوی پارلمان این کشور صورت گرفته است؛ مهدی الامرلی، عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق خطاب به وی گفته است: "دوست دارم به داوود بگویم وقتی که تروریسم سراسر عراق را درنوردیده بود و تو در کلوب های اروپا مشغول خوشگذرانی بودی این قاسم سلیمانی بود که در کنار ما در سنگر عزت و شرف و جهد در امرلی ایستاد و لحظه ای صحنه را ترک نکرد او تا آزادسازی این منطقه ایستاد".

الامرلی از مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق خواست بدون معطلی داوود را به خاطر اهانت به شهدایی که عراق را آزاد کرده اند به خصوص شهید سلیمانی – که آیت الله سیستانی او را سردار پیروزی نامید - برکنار کند.

هزاران تن از شهروندان عراقی با شرکت در مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و هم رزمانشان، با این شهدا عهد بستند که راهشان را ادامه دهند و با اخراج اشغالگران آمریکایی انتقام خون این شهدا را بگیرند. بدیهی است که استعمارآمریکایی و غربی و عرب های مرتجع نتوانند این حرکت را تحمل کنند و سعی کنند از طریق دستگاه های تبلیغاتی خود بر جنبش ملت عراق سرپوش بگذاردند. اما شکست خوردند چون هیچ صدایی فراتر از صدای حق نیست.

داوود اگر چه بویی از قدرشناسی در قبال شهدای بزرگی که با خونشان عراق را آبیاری کردند نبرده است اما حداقل می تواند به احساسات میلیون ها شهروند عراقی احترام بگذارد. مخصوصا آنها که با چشم خود درنده خویی تروریست های داعش را دیده اند هرگز به خون عزیزان و شهدای خود بی احترامی نمی کنند؛ شهدایی که اگر جانفشانی آنها نبود بغداد به اشغال تروریست های وهابی درآمده و میادین آن هر روز به جای نمایش دموکراسی، صحنه مراسم گردنزنی آدمها بود.

اهانت به خون شهدا در شأن کشوری مثل عراق نیست؛ کشوری که فرزندانش با شکوهترین حماسه های تاریخ را آفریدند و با لبیک به ندای مراجع بزرگ، جان خود را فدا کردند تا تروریسم – ساخته آمریکا و غرب برای نابودی منطقه - را که همه جهانیان را تهدید می کرد دفع کنند.

پربیننده ترین خبرها