رژیم صهیونیستی و یونان به توافقی نظامی دست پیدا کردند

رژیم صهیونیستی و یونان به توافقی نظامی دست پیدا کردند
سه شنبه 16 دی 1399 - 16:40

رژیم صهیونیستی در گامی برای توسعه حضور خود در مدیترانه، اعلام کرد که با یونان به توافقی امنیتی به ارزش 1.68 میلیارد دلار دست پیدا کرده است.

العالم - فلسطین اشغالی

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، امروز (سه‌شنبه)، از دست یابی به توافقی نظامی با وزارت دفاع یونان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی»، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرده است که این توافق را وزارت دفاع دو طرف امضاء خواهند کرد و این توافق شامل احداث و راه‌اندازی یک مرکز هوانوردی برای نیروهای یونانی خواهد بود که شرکت صهیونیستی «Elbit Systems» آن را راه‌اندازی خواهد کرد.

شرکت البیت یک شرکت خصوصی صهیونیستی متخصص در ساخت صنایع دفاعی است که مرکز آن در فلسطین اشغالی قرار داد.

در ادامه بیانیه آمده است که این توافق همچنین شامل فروش ۱۰ هواپیمای آموزشی از نوع M-346 ساخت شرکت ایتالیایی «لئوناردو» به یونان است که با نام «Lavi» نیز شناخته می‌شود، تعمیر هواپیماها و فراهم کردن سامانه‌های شبیه‌سازی، آموزشی و لجستیک از دیگر موارد مندرج در این توافق است.

در بخشی از این بیانیه به اظهارات «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اشاره شده که او در این خصوص گفته است: «این توافق بیانگر روابط عالی و توسعه‌یافته ما با یونان است. این توافق، شراکتی طولانی مدت در راستای منافع اسرائیل و یونان است».

در بیانیه یادشده همچنین اشاره شده که این بزرگترین توافق خرید نظامی میان دو طرف است و در آینده،‌ تل‌آویو و آتن موضوع همکاری میان آکادمی‌های هوانواردی را مورد بررسی قرار خواهند داد.

این گزارش در حالی منتشر شده است که پیشتر، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با همتای یونانی خود در ارتباط با همکاری‌های امنیتی و صادرات تسلیحات به آتن دیدار و گفت‌و‌گو داشت.

فعالیت‌های ترکیه در آب‌های شرقی مدیترانه و تلاش این کشور برای یافتن منابع انرژی جدید و بروز تنش بین آتن و آنکارا و عدم حمایت کافی اروپا از یونان، این کشور و قبرس جنوبی را بر آن داشته برای جبران ضعف نظامی خود به سمت رژیم تل آویو روی بیاورند.

فارس

پربیننده ترین خبرها