کارشناس بحرینی در گفتگو با العالم:

نشست "العلا" نشانگر کاهش چشمگیر نقش عربستان در منطقه است

نشست
چهارشنبه 17 دی 1399 - 14:17

دکتر علی الفرج فعال سیاسی بحرینی گفت که نشست "العلا" نشان دهنده کاهش چشمگیر نقش عربستان در منطقه است و بیش از هر کشوری، به سود منافع مشترک آمریکا و محمد بن سلمان است.

العالم- عربستان سعودی

الفرج طی گفتگوی اختصاصی اش با شبکه العالم در برنامه مع الحدث خاطرنشان کرد که امارات و مصر با موضع ضعیف محمد بن سلمان مخالف هستند. حتی بحرین که معمولا خود را با نقش عربستان وفق می دهد با این موضع بن سلمان موافق نیست و در هفته های اخیر بخاطر مسئله صیادان و مرزها با دولت قطر تنش ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد: این توافق به سود آمریکا در چارچوب حزب ترامپ است. چرا که ترامپ و تیمش درصددند تا فرصت بهره برداری از اختلافات میان دولت های خلیج فارس را از بایدن بگیرند.

الفرج تصریح کرد: آشتی روی داده میان ریاض و دوحه یک آشتی واقعی نیست بلکه یک دوره آتش بس است تا صرفا اختلافات میان عربستان و قطر، و نه باقی کشورهای تحریم کننده قطر، را کاهش دهد.

این کارشناس بحرینی گفت: منامه می خواهد از هرگونه آشتی جدید برای دستیابی به برخی منافع و دستاوردها استفاده کند. و افزود: بدون شک بحرین بخاطر تحریم قطر شکست خود، پروژه های مشترک با این کشور را از دست داد، و هربار چنین بحرانی پیش آید بحرین بازنده خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها