در نامه ای به سازمان ملل و شورای امنیت؛

تأکید دمشق بر هماهنگی کامل میان رژیم صهیونیستی و تروریست‌های تکفیری

تأکید دمشق بر هماهنگی کامل میان رژیم صهیونیستی و تروریست‌های تکفیری
جمعه 19 دی 1399 - 09:58

وزارت خارجه سوریه تأکید کرده، تداوم حملات هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه که با حمله گروه های تروریستی به وسایل نقلیه حامل غیر نظامیان در "بادیه سوریه" همزمان شده است حاکی از وجود هماهنگی همه‌جانبه میان تروریسم اسرائیلی و تروریسم تکفیری است.

العالم- سوریه

به گزارش العالم به نقل از سانا، وزارت خارجه سوریه با ارسال دو نامه به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت اعلام کرد، رژیم صهیونیستی در شامگاه چهارشنبه مجددا اقدام به انجام حمله هوایی موشکی از سوی جولان اشغالی سوریه به خاک سوریه کرده که این امر ناقض قطعنامه شورای امنیت شماره 350 مصوب در سال 1974 درخصوص توافق آتش‌بس، محسوب می‌شود.

این وزارتخانه افزود، جمهوری عربی سوریه بار دیگر تاکید می‌کند که ادامه رویکرد ددمنشانه و خطرناک اسرائیل نشانه‌هایی از وجود هماهنگی از قبل تعیین‌شده بین سه اشغالگر اسرائیلی، ترکیه‌ای و آمریکایی دارد که مناطقی ار خاک سوریه را اشغال کرده‌اند.

در این نامه‌ها همچنین آمده است: تداوم این حملات هدفمند که همچنان امنیت و ثبات منطقه را در معرض تهدید قرار می‌دهد غیرقابل قبول است همچنین سوریه تاکید می‌کند که حملات صهیونیستی در ارعاب مردم سوریه شکست خواهند خورد .

وزارت خارجه سوریه در ادامه، از شورای امنیت خواستار عمل به تعهدات خود در چارچوب منشور سازمان ملل و حفظ صلح و امنیت بین‌المللی و اتخاذ تدابیری قاطعانه و فوری به منظور منع تکرار وقوع این حملات تروریستی اسرئیل، شده است.

پربیننده ترین خبرها