عراق|پاکسازی خطرناک‌ترین کانون داعش در صلاح الدین

عراق|پاکسازی خطرناک‌ترین کانون داعش در صلاح الدین
جمعه 19 دی 1399 - 15:23

تامین امنیت و پاکسازی خطرناک‌ترین کانون فعالیت تروریست‌های داعشی در شمال استان صلاح الدین، تدابیر امنیتی در «ناصریه» و کشف مخفیگاه‌های داعش در الانبار از مهمترین اخبار امنیتی عراق است.

العالم - عراق

به گزارش شفق نیوز، یک مسئول محلی در صلاح الدین عراق امروز جمعه از تامین امنیت یکی از بزرگترین کانون‌های داعش در شمال این استان خبر داد.

«محمد زیدان» مدیر ناحیه «الزویه» از توابع «بیجی» در استان صلاح الدین گفت: نیروهای عراقی در اطراف کوه «مکحول» برای تامین مناطق «الزویه»، «المسحک» و «النمل» از تهدیدات و حملات تروریستی احتمالی، مستقر شدند.

وی از نصب دوربین‌هایی برای رصد تحرکات داعشی‌ها و مناطق حضور آنها و نیز گشت‌های ثابت و سیار در امتداد جبال مکحول خبر داد و گفت: این طرح استقرار با نظارت وزارت دفاع و عملیات صلاح الدین برای ممانعت از تکرار فاجعه المسحک -که 18 کشته و زخمی از میان نیروهای امنیتی و غیرنظامیان برجای گذاشت-، انجام شد.

سلسله جبال مکحول میان کرکوک و صلاح الدین از بزرگترین کانون‌های داعشی و القاعده و سکویی برای حملات تروریست‌ها به نیروهای امنیتی و غیرنظامیان به شمار می رود.

تدابیر امنیتی در ناصریه عراق

یک منبع امنیتی از تدابیر امنیتی شدید در «ناصریه» مرکز استان «ذی قار» پس از افزایش ناآرامی در این شهر خبر داد و اعلام کرد: نیروهای زیادی به ناصریه وارد و در مناطق مختلف این شهر به دنبال بروز ناآرامی، مستقر شده‌اند.

این منبع بیان کرد: اعتراضات در این شهر به دنبال بازداشت یک نفر رخ داد که به دنبال آن تظاهرات‌کنندگان اقدام به بستن جادهای اصلی با آتش زدن لاستیک کردند. نیروهای امنیتی معترضان را در مناطق «الصالحیه» و «سومر» و تقاطع «البهو» تحت تعقیب قرار دادند تا آنها را از لاستیک‌های در حال سوختن دور کنند و اقدام به خاموش کردن لاستیک ها کنند.

صیانت حشد شعبی از شبکه برق دیالی

«صادق الحسینی» سخنگوی محور دیالی حشد شعبی اعلام کرد: حشد شعبی از چهار سال قبل در راستای حمایت از شبکه برق به ویژه در شمال و شمال شرق دیالی حرکت کرده است که در معرض سلسله اقدامات تروریستی که زیان اقتصادی زیادی وارد می‌کند، حرکت کرده است. حشد نیروهای حافظ دکل‌ها به ویژه در مناطق دور افتاده از حملات تروریستی است.

از سوی دیگر «قاسم المحمدی» فرمانده نیروی زمینی عراق هم از اقدامات برای حمایت از دکل‌های برق در «القائم» در غرب عراق خبر داد و در جریان بازدید از القائم در غرب الانبار از آسیب‌های وارده آگاه شد و نشستی با فرماندهان امنیتی داشت و دستور حفظ این دکل‌ها را داد.

همچنین یک منبع وابسته به حشد الانبار از یک سرکرده برجسته داعش در شرق شهر فلوجه خبر داد و اعلام کرد: نیروهای امنیتی پس از گذاشتن کمینی برای یکی از سرکرده‌های داعش هنگام ورود وی به منطقه «الکرمه» در شرق فلوجه این سرکرده را بازداشت کردند.

«ناصر الغنام» فرمانده عملیات الانبار هم ازکشف مخفیگاه داعشی که در آن مقادیری مهمات و سلاح قرار داشت در شمال «الرطبه» در عمق 100 کیلومتری صحرای الانبار خبر داد و بیان کرد که یک داعشی هم در این مخفیگاه بازداشت شده است.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها