اسرائیل درخواست WHO برای ارائه واکسن به کادر درمان فلسطین را رد کرد

اسرائیل درخواست WHO برای ارائه واکسن به کادر درمان فلسطین را رد کرد
جمعه 19 دی 1399 - 18:50

رژیم صهیونیستی درخواست سازمان جهانی بهداشت جهت تأمین واکسن بیماری کرونا برای کادر درمان فلسطین را رد کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

رژیم صهیونیستی درخواست سازمان جهانی بهداشت برای تأمین واکسن کووید-۱۹ جهت استفاده کارکنان بخش بهداشت و درمان فلسطین را رد کرد.

رژیم صهیونیستی در حالی این درخواست را رد کرده که فعالان در روزهای گذشته از تفاوت‌های زیاد موجود میان توزیع واکسن در فلسطین اشغالی و کرانه باختری که تحت اشغال رژیم صهیونیستی است انتقاد کرده‌اند. رژیم صهیونیستی به عنوان قدرت اشغالگر وظیفه تأمین واکسن برای این منطقه را به عهده دارد.

رژیم صهیونیستی از تاریخ ۲۰ دسامبر واکسیناسیون شهرک‌نشین‌ها را آغاز کرده. روز جمعه اعلام شد به ۱.۷ میلیون نفر از ساکنان فلسطین اشغالی واکسن تزریق شده است.

با وجود این تا کنون هیچ‌یک از جمعیت تقریباً پنج میلیون نفری کرانه باختری و غزه واکسن دریافت نکرده‌اند.

فعالان در روزهای گذشته با استناد به کنوانسیون چهارم ژنو از رژیم صهیونیستی به دلیل «تبعیض‌ نهادینه‌شده» و بی‌توجهی به تعهدات بین‌المللی خود به عنوان قدرت اشغالگر انتقاد کرده و از تل‌آویو خواسته‌اند به سرعت اطمینان حاصل کند واکسن‌های کرونا به نحو مساوی میان فلسطینی‌های تحت اشغال رژیم صهیونیستی توزیع می‌شود.

«جرالد راکنشائوب»، رئیس دفتر سازمان جهانی بهداشت در فلسطین به روزنامه «ایندیپندنت» گفت سازمان جهانی بهداشت از اسرائیل خواسته برای کارکنان بخش بهداشت و سلامت فلسطین واکسن کرونا تهیه کند. نزدیک به ۸۰۰۰ نفر از کادر درمان فلسطین به کرونا مبتلا شده‌اند.

او در ادامه گفته اسرائیل با مطرح کردن ادعای کمبود این واکسن برای ساکنان فلسطین اشغالی درخواست سازمان جهانی بهداشت را رد کرده است.

مقام‌های تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در مصاحبه با ایندیپندنت گفته‌اند آنها درخواست مشابهی مطرح کرده و از رژیم اسرائیل خواسته‌اند به آنها در فاصله یک ماهه انتظارشان برای دریافت واکسن برنامه کواکس از سازمان جهانی بهداشت ۱۰ هزار دوز واکسن بفروشد.

بیش از ۱۴۶۰۰۰ فلسطینی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تا به حال جان بیش از ۱۵۵۰ نفررا گرفته است.

فارس

پربیننده ترین خبرها