پژوهش: بیشتر مبتلایان به کرونا پس از ۶ ماه دست‌کم یکی از عوارض کرونا را حفظ می‌کنند

پژوهش: بیشتر مبتلایان به کرونا پس از ۶ ماه دست‌کم یکی از عوارض کرونا را حفظ می‌کنند
شنبه 20 دی 1399 - 12:27

بنا بر یافته‌های یک پژوهش، بیشتر مبتلایان به کووید-۱۹ با گذشت ۶ ماه از ابتلا، همچنان یکی از عوارض این بیماری را به نمایش می‌گذارند.

العالم - گوناگون

به گزارش به نقل از پرس آسوسییشن، بنا بر یافته‌های یک پژوهش جدید، بیش از سه‌چهارم مبتلایان به بیماری کووید-۱۹، ۶ ماه پس از ابتلا همچنان یکی از عوارض و نشانه‌های بیماری را به نمایش می‌گذارند.

بر اساس یافته‌های این پژوهش که با هدف بررسی اثرات درازمدت کووید-۱۹ بر بیماران بستری‌شده در بیمارستان در شهر ووهان چین انجام شد، رایجترین عارضه دوام‌یافته کووید-۱۹، خستگی و ضعف ماهیچه‌ای است که ۶۳ درصد از بیماران آن را به نمایش می‌گذارند.

همچنین ۲۶ درصد از بیماران پس از ۶ ماه با اختلالات خواب دست و پنجه نرم می‌کنند. اضطراب و افسردگی نیز در ۲۳ درصد از بیماران پس از ۶ ماه مشاهده می‌شود.

به گفته پژوهشگران، بیمارانی که به دلیل شدت عوارض در بیمارستان بستری بودند، با گذشت ۶ ماه از اختلالات ریوی و مشکلاتی رنج می‌برند که با اسکن سینه آنها قابل مشاهده است و از بروز آسیب به اندام‌هایشان حکایت دارد.

این پژوهش که در نشریه "Lancet" منتشر شده است، نشان داد سطوح آنتی‌بادی‌های مرتبط با ویروس کرونا در ۹۴ بیمار مورد مطالعه، با گذشت ۶ ماه ۵۲.۵ درصد کاهش یافت. به گفته پژوهشگران، این شرایط نگران‌کننده است چرا که احتمال ابتلای مجدد افراد را به بیماری کووید-۱۹ افزایش می‌دهد.
هزار و ۷۳۳ نفر در این مطالعه مشارکت کردند و متوسط سن آنها ۵۷ سال بود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها