دموکراسی گاوچرانی

دموکراسی گاوچرانی
يکشنبه 21 دی 1399 - 10:15

بیش از 70 میلیون آمریکایی به یک نژادپرست دیوانه مثل ترامپ رأی دادند؛ قصد اهانت به این آدم را نداریم اما این حقیقتی است که اغلب روانپزشکان آمریکایی به آن اذعان دارند و آمریکایی ها هم این حقیقت را به خوبی می دانند. این امر نشان می دهد که 70 میلیون نسخه از ترامپ – البته در درجه های مختلف – در جامعه آمریکا وجود دارد.

العالم - کشکول

ترامپ، رهبر و الهالم بخش و منجی گروه های نژادپرست آمریکایی شده است و جمله هایشان برای این گروه ها حکم آیه را دارند و آنها هیچ گریزی از اطاعت ندارند. این حقیقت را به وضوح در جریان حمله این گروه ها به ساختمان کنگره و ایجاد وقفه در جلسه تصویب پیروزی جو بایدن در کنگره دیدیم. این گروه ها بدون کوچکترین تردیدی به این ساختمان حمله کرده و تلفاتی را به بار آوردند؛ شماری از آنها کشته یا مجروح شدند و صدها تن از آنها هم بازداشت شدند.

در این بین ترامپ ذره ای بابت این همه خسارت و تلفاتی که به هوادارانش در این ماجرا وارد شد، دچار عذاب وجدان نشد زیرا خود را همچون هوادارانش عهده دار مأموریتی مقدس می داند. برای او مهم نیست که چه کسی می کشد و چه کسی کشته می شود. شبکه آمریکایی سی ان ان فاش کرده است که بازرسان فدرال – قبل از آغاز حادثه - کامیونی حامل سلاح و مواد منفجره را در محوطه ساختمان کنگره کشف کرده بودند. این کامیون حامل 11 بمب و تعدادی هفت تیر و تفنگهای دیگر بود.

بازرسان همچنین فرد دیگری را با تنفگ و صدها فشنگ جنگی در واشنگتن دستگیر کردند. شاهدان گفته اند که او قصد تیراندازی به نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان یا تصادف با او را داشته است.

نکته قابل توجه این است که هواداران ترامپ هم مثل خود او نیت های خود را علنا اعلام می کنند برای مثال یکی از اعضای گروه نژادپرست "پسران مغرور" به یک شبکه ماهواره ای گفته بود که همراه با تعدادی از دوستانش از ایالت اوهایو آمده تا مانع تصویب نتیجه انتخابات شود.

شخص دیگری گفته بود" اگر می توانستم رهبران حزب دمکرات را در وسط واشنگتن دار می زدم تا عبرتی برای آینده گان باشند.. آنها علیه ملت آمریکا توطئه می کنند و می خواهند آزادی ما را بگیرند. همانطور که رهبران کشورهای سوسیالیستی، شهروندان خود را اسیر کرده اند. ما اجازه نمی دهیم چنین اتفاقی بیفتد."

ممکن است کسی بپرسد که چطور ممکن است یک شهروند عادی اینطور علنی در تلوزیون نمایندگان ملت را تهدید به قتل کند و حتی به پارلمان حمله کرده و بی هیچ ترس و هراسی برای رسیدن به هدفش به پلیس تیراندازی کند؟ جواب روشن است؛ این شهروند سفید پوست است و در جامعه ای نژادپرست زندگی می کند و از حمایت حکومتی برخوردار است که رئیس جمهورش یک نژادپرست است و در هیچ موقعیتی از اعلام مواضع نژادپرستانه نفرت انگیز حتی علی شهروندان خود ابا نداشته است. برای نمونه از چهار تن از نمایندگان دموکرات یعنی الکسندریا اوکاسیو کورتز، الهان عمر، رشیده طلیب و ایانا پریسلی، به خاطر رنگ پوستشان خواسته به کشور خود برگردند. !!

"جو اسکاربرو"، مجری شبکه آمریکایی "ام اس ان بی سی" به وضوح به این حقیقت تلخ اشاره کرده و با انتقاد از پلیس آمریکا و برخوردهای دوگانه و برخورد ملایم با مهاجمان سفید پوستان، می گوید:"اگر این شورشیان سیاه پوست بودند، پلیس از رو به رو آنها را به رگبار می بست.. و اگر مسلما بودند، از بالای ساختمان ها آنها را شکار می کرد!!"

این دموکراسی گاوچرانی در آمریکا که با روی کار آمدن ترامپ، روی واقعی خود را نشان داد، از بدو تأسیس آمریکا وجود داشته است. اما ترامپ، کاری که کرد این بود که نقاب از روی این دموکراسی برداشت و ماهیت واقعی آن را نشان داد. وی در آخرین توییت خود – قبل از اینکه صفحه اش بسته شود – گفته بود: "به 75 میلیون آمریکایی به من و شعار آمریکا در اولویت است رأی داده اند به هیچ وجه ظلم و بی احترامی نخواهد شد ". و این توییت گواه این است که ماهیت وحشی و نژادپرست آمریکا چهره واقعی خود را نشان داده و دیگر تاب نقاب و آرایش را ندارد و به صراحت از آمریکای سفید حرف می زند که رنگین پوستان هیچ جایگاهی در آن ندارند.

پربیننده ترین خبرها