در گفتگو با العالم مطرح شد؛

اقدامات گریفیتس در یمن تنها به سود متجاوزان و دولت دست نشانده آنها است

اقدامات گریفیتس در یمن تنها به سود متجاوزان و دولت دست نشانده آنها است
دوشنبه 22 دی 1399 - 09:18

.محمد طاهر انعم مشاور شورای عالی سیاسی یمن گفت که اقدامات مارتین گریفیتس فرستاده سازمان ملل در یمن، به سود ائتلاف متجاوز است. وی از تلاش های گریفیتس برای به رسمیت شناختن دولت دست نشانده ریاض انتقاد کرد و تاکید کرد که بدون توقف تجاوز و محاصره، قضیه یمن حل نخواهد شد.

العالم-یمن

انعم طی گفتگوی اختصاصی خود با شبکه العالم در برنامه "المشهد الیمنی" گفت: آنچه گریفیتس درحال انجام آن است اقدامی تکراری است و نتیجه جدیدی نخواهد داشت.

وی افزود: فرستاده سازمان ملل در تلاش های صورت گرفته برای به رسمیت شناختن این حکومت و كسب اعتراف بين المللی برای آن نقش مهمی ایفا می کند. سفر به عدن نیز به منزله ارسال این پیام به کشورهای دیگر بود که این حکومت ثابت شده و باید آن را به رسمیت شناخت.

به عقیده وی گریفیتس هیچ گونه اقدام مثبتی در راستای رفع محاصره علیه مردم یمن و جلوگیری از تجاوزات انجام نداده است.

این کارشناس یمنی تاکید کرد: اولین موضوع در قضیه یمن جلوگیری از تجاوز است. چراکه یمنی ها خشمگینند و برای همین از همه حمله های هوایی و موشکی علیه نظام سعودی و سرزمین ها و اردوگاه ها و تاسیسات فعال و غیر نظامی آن پشتیبانی می کنند، و تا وقتی فرستاده سازمان ملل این مشکل بزرگ را حل نکند مسئله یمن حل نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: جلوگیری از تجاوز می تواند مقدمه ای برای گفتگو باشد. مرحله بعدی تلاش برای گرد هم آوردن رهبران آزاده و حقیقی یمن است که بر پایتخت تسلط دارند و 70 درصد از ساکنان یمن آنها را تایید می کنند. آنها باید با متجاوز اصلی یعنی نظام عربستان وارد مذاکره شوند نه با دست نشانده هایشان درعدن که هیچ اختیاری از خود ندارند و کاری از دستشان ساخته نیست.

انعم افزود: دولت صنعا دو یا سه بار با این دست نشانده ها در ژنو و کویت مذاکره کرده و به هیچ نتیجه ای نرسیده است. زیرا دست های آنها خالی است و برای هر راه حلی که دولت صنعا به آنها پیشنهاد کرد نیاز به مشورت با عربستان داشتند.

پربیننده ترین خبرها