امنیت خانه وظیفه صاحب خانه است یا غریبه ها!؟

امنیت خانه وظیفه صاحب خانه است یا غریبه ها!؟
دوشنبه 22 دی 1399 - 09:24

منطق آمریکا، منطق زور و قلدری است و گرنه چگونه می خواهد حضور نظامی خود و ناوهای هواپیمابر و زیردریایی هسته ای و ناوچه های جنگی و بمب افکن های ب 52 و ده ها هزار نظامی در زمین و دریا و آسمان خلیج فارس را توجیه کند و مدعی شود که هدفش تأمین امنیت و ثبات منطقه ای است که 12 هزار کیلومتر از خاک خودش دور است.

العالم - تحلیل روز

برخی ادعاهای آمریکا در توجیه چنین حضور نظامی گسترده ای در خلیج فارس را برخاسته از دیدگاه خودبرتر بینی و تکبرآمیز این کشور نسبت به کشورهای منطقه می دانند؛ دیدگاهی که مبتنی بر این تصور است که حکومت های منطقه از نظر سیاسی، ناتوان هستند و نیاز به قیم دارند؛ قیمی که بتواند از منافع آنها دفاع کرده و امنیت آنها را در منطقه ای که شاهد عبور روزانه 18 میلیون بشکه نفت است، در مقابل هر گونه تهدید حفظ کند و این قیم کسی نمی تواند باشد جز آمریکا.

تجربه تاریخی ثابت کرده است که حضور نظامی آمریکا در منطقه خلیج فارس نه تنها، برای این منطقه امنیت و ثبات نیاورده است بلکه عامل ناامنی در آنجاست. آمریکا مدعی دفاع از منطقه در برابر هر گونه تهدید است در حالی که خودش عامل اصلی همه جنگ ها و هرج و مرج و ناآرامی در منطقه است. این کشور بود که صدام را برای حمله به ایران تحریک کرد و همین کشور بود که به صدام برای حمله به کویت چراغ سبز نشان داد؛ عراق را از همه سو محاصره کرد و به ملت این کشور گرسنگی داد و ویرانی و هرج و مرج را بر این کشور و کل منطقه تحمیل کرد.

آمریکا، عامل اصلی حمله به یمن و تجاوز به لبنان و سوریه است و امروز هم ایران را تهدید می کند و این کشور را به طور همه جانبه تحریم کرده است و حتی اجازه ورود غذا و دارو را به این کشور نمی دهد. هر جنگ و تجاوز و تهدید و محاصره ای د رمنطقه رخ داده است، آمریکا عامل اصلی آن بوده است و با این حال و به رغم تمام فجایعی که بر سر کشورها و ملتهای منطقه آورده است هنوز مدعی دفاع از امنیت و ثبات منطقه است.

برخی تصور می کردند به محض اینکه آمریکا خودش، تبدیل به کشور صادرکننده نفت شود، دست از سر منطقه خلیج فارس برمی دارد. اما این تصور اشتباه بود. زیرا هدف اصلی این کشور از حضور نظامی در منطقه، تأمین امنیت رژیم صهیونیستی بوده و هست و این امنیت فقط بر ویرانه های امنیت دیگر کشورهای منطقه اطراف این رژیم تأمین می شود به همین دلیل است که از وقتی که این رژیم در قلب جهان اسلام کار گذاشته شد، منطقه دستخوش بی ثباتی شد.

منظور آمریکا از خطرها و تهدیدهایی که منطقه را تهدید می کند و مستلزم چنین حضور نظامی گسترده ای است، در واقع خطرهایی است که فقط رژیم صهیونیستی را تهدید می کند. هر بهانه ای غیر از این، مثل خطر ایران، خطر "تشیع"، خطر حزب الله، خطر حماس و جهاد اسلامی، خطر حشد الشعبی و خطر انصار الله برای حکومت های سنی و دیگر دروغ هایی از این دست، چیزی جز فریب نیست.

در حالی که به حکم عقل، صاحب خانه بیش از هر غریبه ای نگران امنیت و ثبات خانه اش است، آمریکا دهه های متمادی است که تلاش می کند با دروغی سخیف و ابلهانه خود را نگران امنیت و ثبات خلیج فارس در مقابل ایران قلمداد کند. حال آنکه آیت الله خامنه ای، بارها اعلام کرده اند که "خلیج فارس خانه ما و خانه ملت بزرگ ایران است" و وقتی که غریبه ای بدون اجازه صاحب خانه یا بر خلاف میل او، وارد خانه می شود، یا قاتل است یا دزد.

در همین راستا، سردار دریادار تنگسیری دیروز در تأکید فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام کردند که به برکت حضور نیروهای مسلح ایران، منطقه خلیج فارس از امنیت کامل برخوردار است و اگر نیروی بیگانه ای که مسلما جز آمریکا کس دیگری نمی تواند باشد بخواهد این ثبات را به هم بزند، راهی نمی ماند جز اخراج این نیروها از منطقه برای همیشه تا صاحبان اصلی، بتوانند با صلح و امنیت و به دور از نقشه های خبیثانه بیگانه ها، در کنار هم زندگی کنند.

  • نجم الدين أمين - العالم

پربیننده ترین خبرها